Accessibility of Graphics and E-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00029278" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00029278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Accessibility of Graphics and E-learning
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a platform enabling the visually impaired people to access computer graphics in a form that is especially suitable for e-learning due to its universality and capability to couple graphical objects with ontologies and knowledge databases. This platform enhances the efficiency of the annotation process and links graphical objects to relevant explanations. The paper also presents a brief outline of the GATE (= Graphics Accessible to Everyone) project architecture and discusses some problems and approaches associated with the detection and annotation of graphical objects in both vector and raster images. Knowledge driven annotation is introduced and proposed for the annotation of graphical objects in e-learning. Some examples and illustrations are presented as well.
Název v anglickém jazyce
Accessibility of Graphics and E-learning
Popis výsledku anglicky
This paper describes a platform enabling the visually impaired people to access computer graphics in a form that is especially suitable for e-learning due to its universality and capability to couple graphical objects with ontologies and knowledge databases. This platform enhances the efficiency of the annotation process and links graphical objects to relevant explanations. The paper also presents a brief outline of the GATE (= Graphics Accessible to Everyone) project architecture and discusses some problems and approaches associated with the detection and annotation of graphical objects in both vector and raster images. Knowledge driven annotation is introduced and proposed for the annotation of graphical objects in e-learning. Some examples and illustrations are presented as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Second International Conference on ICT & Accessibility
ISBN
978-9973-37-516-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Art Print
Místo vydání
Hammamet
Místo konání akce
Hammamet, Tunisia
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—