Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Accessibility of Graphics and E-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00029278" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00029278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Accessibility of Graphics and E-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a platform enabling the visually impaired people to access computer graphics in a form that is especially suitable for e-learning due to its universality and capability to couple graphical objects with ontologies and knowledge databases. This platform enhances the efficiency of the annotation process and links graphical objects to relevant explanations. The paper also presents a brief outline of the GATE (= Graphics Accessible to Everyone) project architecture and discusses some problems and approaches associated with the detection and annotation of graphical objects in both vector and raster images. Knowledge driven annotation is introduced and proposed for the annotation of graphical objects in e-learning. Some examples and illustrations are presented as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Accessibility of Graphics and E-learning

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a platform enabling the visually impaired people to access computer graphics in a form that is especially suitable for e-learning due to its universality and capability to couple graphical objects with ontologies and knowledge databases. This platform enhances the efficiency of the annotation process and links graphical objects to relevant explanations. The paper also presents a brief outline of the GATE (= Graphics Accessible to Everyone) project architecture and discusses some problems and approaches associated with the detection and annotation of graphical objects in both vector and raster images. Knowledge driven annotation is introduced and proposed for the annotation of graphical objects in e-learning. Some examples and illustrations are presented as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Second International Conference on ICT & Accessibility

  • ISBN

    978-9973-37-516-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Art Print

  • Místo vydání

    Hammamet

  • Místo konání akce

    Hammamet, Tunisia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku