Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání pedagogických pracovníků jako součást celoživotního vzdělávání v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00036146" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00036146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání pedagogických pracovníků jako součást celoživotního vzdělávání v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z klíčových momentů pro zaměstnatelnost a následný produktivní život člověka, je dnes úspěšné celoživotní učení, které je současně příležitostí pro seberealizaci a osobnostní rozvoj. Toto tvrzení platí samozřejmě i pro učitelskou profesi, na kterou jsou kladeny velké nároky jak z hlediska potřebných znalostí a dovedností, které lze získat mnohdy až dlouholetou praxí, tak z hlediska psychologického. Programy celoživotního vzdělávání zažívají v současné době velký rozmach a jsou poskytovány jak vysokými školami, tak soukromými vzdělávacími institucemi. Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledkem krátkého průzkumu zaměřeného na nabídku programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na pedagogických fakultách v České republice. Nezbytnou součástí je informace o aktuálním legislativního rámci upravujícím tuto oblast jakož i orientační počty nabízených programů a účastníků v současné době tyto programy navštěvujících.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of pedagogic workers as part of lifelong learning in Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    Presently, the effective long-life education is the pivotal element for employability and subsequent fruitful life of man. Long-life education is also an opportunity for self-fulfilment and personality development. This statement is obviously valid alsofor teachers, who are required to have extensive knowledge and skills, which are attainable during long time practise, and also to have mental qualities. Nowadays, the long-life educational courses prosper immensely and they are offered by universities and private educational institutions. In this contribution I would like to report the results of my short research, which targeted the courses for further training of teachers offered by faculties of Education in the Czech republic. Inevitable part of thecontribution is information about up-to-date legislation on this sphere as well as approximate numbers of offered courses and participants attending presently these courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn

  • ISBN

    978-80-7414-123-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    23. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku