Vzdělávání pedagogických pracovníků jako součást celoživotního vzdělávání v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00036146" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00036146 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání pedagogických pracovníků jako součást celoživotního vzdělávání v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z klíčových momentů pro zaměstnatelnost a následný produktivní život člověka, je dnes úspěšné celoživotní učení, které je současně příležitostí pro seberealizaci a osobnostní rozvoj. Toto tvrzení platí samozřejmě i pro učitelskou profesi, na kterou jsou kladeny velké nároky jak z hlediska potřebných znalostí a dovedností, které lze získat mnohdy až dlouholetou praxí, tak z hlediska psychologického. Programy celoživotního vzdělávání zažívají v současné době velký rozmach a jsou poskytovány jak vysokými školami, tak soukromými vzdělávacími institucemi. Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledkem krátkého průzkumu zaměřeného na nabídku programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na pedagogických fakultách v České republice. Nezbytnou součástí je informace o aktuálním legislativního rámci upravujícím tuto oblast jakož i orientační počty nabízených programů a účastníků v současné době tyto programy navštěvujících.
Název v anglickém jazyce
Education of pedagogic workers as part of lifelong learning in Czech republic
Popis výsledku anglicky
Presently, the effective long-life education is the pivotal element for employability and subsequent fruitful life of man. Long-life education is also an opportunity for self-fulfilment and personality development. This statement is obviously valid alsofor teachers, who are required to have extensive knowledge and skills, which are attainable during long time practise, and also to have mental qualities. Nowadays, the long-life educational courses prosper immensely and they are offered by universities and private educational institutions. In this contribution I would like to report the results of my short research, which targeted the courses for further training of teachers offered by faculties of Education in the Czech republic. Inevitable part of thecontribution is information about up-to-date legislation on this sphere as well as approximate numbers of offered courses and participants attending presently these courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn
ISBN
978-80-7414-123-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem
Datum konání akce
23. 4. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—