Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building Complex Systems on Top of Web 2.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00036336" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00036336 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building Complex Systems on Top of Web 2.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Service-oriented architectures are a predominant architectural style in current enterprise software systems while Web 2.0 is a predominant paradigm in current web environment. Even if the ideological and technological bases of the two are quite different, many similarities can be found in their view of services as basic building blocks and service integration as a way of creating complex applications. The "Web 2.0 Platform", introduced in this paper, bridges these two worlds by applying enterprise-oriented technologies in Web 2.0 service integration. Its advantages are shown in a case study of a learning environment, based on Web 2.0 services, supporting the learning patterns required by Inclusive Universal Access in learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Building Complex Systems on Top of Web 2.0

  • Popis výsledku anglicky

    Service-oriented architectures are a predominant architectural style in current enterprise software systems while Web 2.0 is a predominant paradigm in current web environment. Even if the ideological and technological bases of the two are quite different, many similarities can be found in their view of services as basic building blocks and service integration as a way of creating complex applications. The "Web 2.0 Platform", introduced in this paper, bridges these two worlds by applying enterprise-oriented technologies in Web 2.0 service integration. Its advantages are shown in a case study of a learning environment, based on Web 2.0 services, supporting the learning patterns required by Inclusive Universal Access in learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference on Software and Data Technologies (vol 2)

  • ISBN

    978-989-674-010-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    INSTICC Press

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Sofie, Bulharsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku