E-learning 2.0, or Sharing Educational Contents and Specialized Knowledge by Means of Information System of Masaryk University (IS MU)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00038682" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00038682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning 2.0, or Sharing Educational Contents and Specialized Knowledge by Means of Information System of Masaryk University (IS MU)
Popis výsledku v původním jazyce
The Masaryk University teachers use various e-learning tools enabling them to post teaching materials on the University's Information System. In addition, they utilize the System to create the so-called Interactive Syllabi, examine their students electronically and collect their assignments via Homework Vaults. Students can also share their specialized knowledge without their teachers' intervention by, for instance, posting their own materials in File Vaults, bookmarking electronic sources, tagging thebookmarks thereby specifying the fields of study they are related to, and, finally, sharing them with one another. Moreover, every user can start his/her own Thematic Discussion Group and thus establish a community of people of similar interests.
Název v anglickém jazyce
E-learning 2.0, or Sharing Educational Contents and Specialized Knowledge by Means of Information System of Masaryk University (IS MU)
Popis výsledku anglicky
The Masaryk University teachers use various e-learning tools enabling them to post teaching materials on the University's Information System. In addition, they utilize the System to create the so-called Interactive Syllabi, examine their students electronically and collect their assignments via Homework Vaults. Students can also share their specialized knowledge without their teachers' intervention by, for instance, posting their own materials in File Vaults, bookmarking electronic sources, tagging thebookmarks thereby specifying the fields of study they are related to, and, finally, sharing them with one another. Moreover, every user can start his/her own Thematic Discussion Group and thus establish a community of people of similar interests.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LA09016" target="_blank" >LA09016: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICTE 2009
ISBN
978-80-7368-459-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
232
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—