Web and ICT Competencies in different types of SME
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00039360" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00039360 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Web and ICT Competencies in different types of SME
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we investigate the correspondence between information and communication technology (ICT) competencies, web presentation and the type of their business area. We explore what are the most important criteria of web presentation in successful growing small and medium enterprises (SMEs) according their business area (some company are service oriented and the others are producers). This view brings some interesting results. We have evidence that a long-term growth can be predicted from the web presentation and types of industry or services with high accuracy. We also show which attributes of the web page are the most important for that prediction. This investigation helps to SMEs to improve their competitiveness, better communication with customers and to find a proper internet marketing strategy.
Název v anglickém jazyce
Web and ICT Competencies in different types of SME
Popis výsledku anglicky
In this paper we investigate the correspondence between information and communication technology (ICT) competencies, web presentation and the type of their business area. We explore what are the most important criteria of web presentation in successful growing small and medium enterprises (SMEs) according their business area (some company are service oriented and the others are producers). This view brings some interesting results. We have evidence that a long-term growth can be predicted from the web presentation and types of industry or services with high accuracy. We also show which attributes of the web page are the most important for that prediction. This investigation helps to SMEs to improve their competitiveness, better communication with customers and to find a proper internet marketing strategy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Conference on ENTERprise Information Systems CENTERIS 2009
ISBN
978-972-669-929-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Trás-os-Montes e Alto Douro
Místo vydání
Portugalsko
Místo konání akce
Portugalsko
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—