Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Semantic Utilities and E-Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F10%3A00043975" target="_blank" >RIV/00216224:14330/10:00043975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Semantic Utilities and E-Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The semantic web was introduced nine years ago. The description of the semantics of all web documents seems to be useful for many applications. Students (or learners more generally) create their subjective model of the transmitted knowledge, sometimes from the scratch. If the computer "knows" the document content, it could offer the suitable visualization of the issue, or help to identify its basic characteristics. The lack of user-friendly tools for acquiring, storing and utilization document semanticsinflicts very low usage of semantics among non-specialized users. A great majority of the semantic-web research concerns with the theoretical issues. Developed tools stand mainly for use-case of the technology with no intended real use. That is why theSELE (Semantic e-learning) project was designed at the Faculty of Informatics, Masaryk University, Brno. The goal of this still open project is to create a framework of light-weighted tools for document semantics processing.

  • Název v anglickém jazyce

    Semantic Utilities and E-Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The semantic web was introduced nine years ago. The description of the semantics of all web documents seems to be useful for many applications. Students (or learners more generally) create their subjective model of the transmitted knowledge, sometimes from the scratch. If the computer "knows" the document content, it could offer the suitable visualization of the issue, or help to identify its basic characteristics. The lack of user-friendly tools for acquiring, storing and utilization document semanticsinflicts very low usage of semantics among non-specialized users. A great majority of the semantic-web research concerns with the theoretical issues. Developed tools stand mainly for use-case of the technology with no intended real use. That is why theSELE (Semantic e-learning) project was designed at the Faculty of Informatics, Masaryk University, Brno. The goal of this still open project is to create a framework of light-weighted tools for document semantics processing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2010 - distance learning in applied informatics, conference proceedings

  • ISBN

    978-80-8094-691-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Constantine the Philosopher University in Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    4. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku