Semantic Utilities and E-Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F10%3A00043975" target="_blank" >RIV/00216224:14330/10:00043975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Semantic Utilities and E-Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The semantic web was introduced nine years ago. The description of the semantics of all web documents seems to be useful for many applications. Students (or learners more generally) create their subjective model of the transmitted knowledge, sometimes from the scratch. If the computer "knows" the document content, it could offer the suitable visualization of the issue, or help to identify its basic characteristics. The lack of user-friendly tools for acquiring, storing and utilization document semanticsinflicts very low usage of semantics among non-specialized users. A great majority of the semantic-web research concerns with the theoretical issues. Developed tools stand mainly for use-case of the technology with no intended real use. That is why theSELE (Semantic e-learning) project was designed at the Faculty of Informatics, Masaryk University, Brno. The goal of this still open project is to create a framework of light-weighted tools for document semantics processing.
Název v anglickém jazyce
Semantic Utilities and E-Learning
Popis výsledku anglicky
The semantic web was introduced nine years ago. The description of the semantics of all web documents seems to be useful for many applications. Students (or learners more generally) create their subjective model of the transmitted knowledge, sometimes from the scratch. If the computer "knows" the document content, it could offer the suitable visualization of the issue, or help to identify its basic characteristics. The lack of user-friendly tools for acquiring, storing and utilization document semanticsinflicts very low usage of semantics among non-specialized users. A great majority of the semantic-web research concerns with the theoretical issues. Developed tools stand mainly for use-case of the technology with no intended real use. That is why theSELE (Semantic e-learning) project was designed at the Faculty of Informatics, Masaryk University, Brno. The goal of this still open project is to create a framework of light-weighted tools for document semantics processing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI 2010 - distance learning in applied informatics, conference proceedings
ISBN
978-80-8094-691-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Constantine the Philosopher University in Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Štúrovo
Datum konání akce
4. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—