Using Strategy Improvement to Stay Alive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F10%3A00044605" target="_blank" >RIV/00216224:14330/10:00044605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Strategy Improvement to Stay Alive
Popis výsledku v původním jazyce
We design a novel algorithm for solving Mean-Payoff Games (MPGs). Besides solving an MPG in the usual sense, our algorithm computes more information about the game, information that is important with respect to applications. The weights of the edges of an MPG can be thought of as a gained/consumed energy -- depending on the sign. For each vertex, our algorithm computes the minimum amount of initial energy that is sufficient for player Max to ensure that in a play starting from the vertex, the energy level never goes below zero. Our algorithm is not the first algorithm that computes the minimum sufficient initial energies, but according to our experimental study it is the fastest algorithm that computes them. The reason is that it utilizes the strategyimprovement technique which is very efficient in practice.
Název v anglickém jazyce
Using Strategy Improvement to Stay Alive
Popis výsledku anglicky
We design a novel algorithm for solving Mean-Payoff Games (MPGs). Besides solving an MPG in the usual sense, our algorithm computes more information about the game, information that is important with respect to applications. The weights of the edges of an MPG can be thought of as a gained/consumed energy -- depending on the sign. For each vertex, our algorithm computes the minimum amount of initial energy that is sufficient for player Max to ensure that in a play starting from the vertex, the energy level never goes below zero. Our algorithm is not the first algorithm that computes the minimum sufficient initial energies, but according to our experimental study it is the fastest algorithm that computes them. The reason is that it utilizes the strategyimprovement technique which is very efficient in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Games, Automata, Logics and Formal Verification (GandALF) 2010
ISBN
—
ISSN
2075-2180
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Electronic Proceedings in Theoretical Computer Science (EPTCS)
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Minori, Itálie
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—