Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The concept of cooperative simulators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F10%3A00047798" target="_blank" >RIV/00216224:14330/10:00047798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The concept of cooperative simulators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To explore the characteristics and capabilities of the motor vehicle drivers as the optimal solution is to use interactive (full mission) simulators, which allow induction of both normal and abnormal situations arising on public roads. Needs to increasethe credibility of environment simulation is necessary in addition to the model and the image of real environment to simulate a conventional car drivers and road users behavior as well. Mathematical models of the road user behaviors are far from the actual behavior of the current driver in real road traffic. Based on the experience, consultations and the conclusions of the ITEC and the I/ITSEC international conferences, appears as optimal design the external environment model with a number of cooperating entities produce situations like the achal traffic on public roads.

  • Název v anglickém jazyce

    The concept of cooperative simulators

  • Popis výsledku anglicky

    To explore the characteristics and capabilities of the motor vehicle drivers as the optimal solution is to use interactive (full mission) simulators, which allow induction of both normal and abnormal situations arising on public roads. Needs to increasethe credibility of environment simulation is necessary in addition to the model and the image of real environment to simulate a conventional car drivers and road users behavior as well. Mathematical models of the road user behaviors are far from the actual behavior of the current driver in real road traffic. Based on the experience, consultations and the conclusions of the ITEC and the I/ITSEC international conferences, appears as optimal design the external environment model with a number of cooperating entities produce situations like the achal traffic on public roads.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ME%20949" target="_blank" >ME 949: Analysis of negative impacts on driver attention</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Driver - Car Interaction & Interface 2010 - The Book of Proceedings

  • ISBN

    978-80-87136-10-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ústav Informatiky AV ČR, v.v.i.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 12. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku