VRECKO 2011: Modulární systém pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F11%3A00053928" target="_blank" >RIV/00216224:14330/11:00053928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VRECKO 2011: Modulární systém pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě
Popis výsledku v původním jazyce
VRECKO is a system for creating virtual reality applications. Its component architecture allows rapid application development and extensions of the existing virtual reality scenes. From technical point of view it is a virtual reality framework with an editor that is capable of creating new scenes or applications using this framework. The VRECKO system consists of objects with predefined behaviors that an application designer can dynamically change. With instances of a special object type called Ability,one may extend or change behaviors of objects in a scene. As an example of this approach, we include an editor that we implemented entirely as a set of abilities. The editing is done directly in 3D environment which has several benefits over the 2D editing, particularly the possibility to work with a scene exactly as in the final application. The system has the ability dynamically change behavior of objects.
Název v anglickém jazyce
VRECKO 2011: Modulární systém pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě
Popis výsledku anglicky
VRECKO is a system for creating virtual reality applications. Its component architecture allows rapid application development and extensions of the existing virtual reality scenes. From technical point of view it is a virtual reality framework with an editor that is capable of creating new scenes or applications using this framework. The VRECKO system consists of objects with predefined behaviors that an application designer can dynamically change. With instances of a special object type called Ability,one may extend or change behaviors of objects in a scene. As an example of this approach, we include an editor that we implemented entirely as a set of abilities. The editing is done directly in 3D environment which has several benefits over the 2D editing, particularly the possibility to work with a scene exactly as in the final application. The system has the ability dynamically change behavior of objects.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VRECKO v.2011
Technické parametry
Software pro vývoj aplikací ve virtuální realitě
Ekonomické parametry
Výsledek je využíván pouze příjemcem Masarykova univerzita, IČO 00216224.
IČO vlastníka výsledku
00216224
Název vlastníka
Masarykova univerzita