Temporal Logic Robot Control based on Automata Learning of Environmental Dynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00065967" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00065967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0278364912473168" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0278364912473168</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0278364912473168" target="_blank" >10.1177/0278364912473168</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Temporal Logic Robot Control based on Automata Learning of Environmental Dynamics
Popis výsledku v původním jazyce
We develop a technique to automatically generate a control policy for a robot moving in an environment that includes elements with unknown, randomly changing behavior. The robot is required to achieve a surveillance mission, in which a certain request needs to be serviced repeatedly, while the expected time inbetween consecutive services is minimized and additional temporal logic constraints are satisfied. We define a fragment of linear temporal logic to describe such a mission and formulate the problemas a temporal logic game. Our approach is based on two main ideas. First, we extend results in automata learning to detect patterns of the unknown behavior of the elements in the environment. Second, we employ an automata-theoretic method to generate the control policy. We show that the obtained control policy converges to an optimal one when the partially unknown behavior patterns are fully learned.
Název v anglickém jazyce
Temporal Logic Robot Control based on Automata Learning of Environmental Dynamics
Popis výsledku anglicky
We develop a technique to automatically generate a control policy for a robot moving in an environment that includes elements with unknown, randomly changing behavior. The robot is required to achieve a surveillance mission, in which a certain request needs to be serviced repeatedly, while the expected time inbetween consecutive services is minimized and additional temporal logic constraints are satisfied. We define a fragment of linear temporal logic to describe such a mission and formulate the problemas a temporal logic game. Our approach is based on two main ideas. First, we extend results in automata learning to detect patterns of the unknown behavior of the elements in the environment. Second, we employ an automata-theoretic method to generate the control policy. We show that the obtained control policy converges to an optimal one when the partially unknown behavior patterns are fully learned.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Robotics Research
ISSN
0278-3649
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
547-565
Kód UT WoS článku
000325691500003
EID výsledku v databázi Scopus
—