Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Accessibility Issues in Digital Mathematical Libraries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00067840" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00067840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mir.fi.muni.cz/public/publications/uld-2013.pdf" target="_blank" >https://mir.fi.muni.cz/public/publications/uld-2013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Accessibility Issues in Digital Mathematical Libraries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The growing number of digital libraries does not serve only metadata of scientific or educational documents, but also the full-text data themselves. This brings new possibilities but also accessibility issues to cope with when designing user interfaces for exploratory search and accessing and reading the full-texts that are usually provided only in some version of PDF format. We have participated in the design and solutions for the European Digital Mathematics Library (EuDML) and also participated in the preparation of primary data of the Czech Digital Mathematics Library (DML-CZ). In the paper we describe the developed technologies addressing Braille output of document content including mathematical formulae, document preprocessing and enhancement that increase accessibility, readability and exploration qualities (similarity of mathematical documents) of the documents in digital libraries of texts for tertiary education and research in STEM domain.

  • Název v anglickém jazyce

    Accessibility Issues in Digital Mathematical Libraries

  • Popis výsledku anglicky

    The growing number of digital libraries does not serve only metadata of scientific or educational documents, but also the full-text data themselves. This brings new possibilities but also accessibility issues to cope with when designing user interfaces for exploratory search and accessing and reading the full-texts that are usually provided only in some version of PDF format. We have participated in the design and solutions for the European Digital Mathematics Library (EuDML) and also participated in the preparation of primary data of the Czech Digital Mathematics Library (DML-CZ). In the paper we describe the developed technologies addressing Braille output of document content including mathematical formulae, document preprocessing and enhancement that increase accessibility, readability and exploration qualities (similarity of mathematical documents) of the documents in digital libraries of texts for tertiary education and research in STEM domain.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Conference Universal Learning Design 2013

  • ISBN

    9788021062702

  • ISSN

    1805-3947

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    89-97

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku