Accessibility Issues in Digital Mathematical Libraries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00067840" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00067840 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mir.fi.muni.cz/public/publications/uld-2013.pdf" target="_blank" >https://mir.fi.muni.cz/public/publications/uld-2013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Accessibility Issues in Digital Mathematical Libraries
Popis výsledku v původním jazyce
The growing number of digital libraries does not serve only metadata of scientific or educational documents, but also the full-text data themselves. This brings new possibilities but also accessibility issues to cope with when designing user interfaces for exploratory search and accessing and reading the full-texts that are usually provided only in some version of PDF format. We have participated in the design and solutions for the European Digital Mathematics Library (EuDML) and also participated in the preparation of primary data of the Czech Digital Mathematics Library (DML-CZ). In the paper we describe the developed technologies addressing Braille output of document content including mathematical formulae, document preprocessing and enhancement that increase accessibility, readability and exploration qualities (similarity of mathematical documents) of the documents in digital libraries of texts for tertiary education and research in STEM domain.
Název v anglickém jazyce
Accessibility Issues in Digital Mathematical Libraries
Popis výsledku anglicky
The growing number of digital libraries does not serve only metadata of scientific or educational documents, but also the full-text data themselves. This brings new possibilities but also accessibility issues to cope with when designing user interfaces for exploratory search and accessing and reading the full-texts that are usually provided only in some version of PDF format. We have participated in the design and solutions for the European Digital Mathematics Library (EuDML) and also participated in the preparation of primary data of the Czech Digital Mathematics Library (DML-CZ). In the paper we describe the developed technologies addressing Braille output of document content including mathematical formulae, document preprocessing and enhancement that increase accessibility, readability and exploration qualities (similarity of mathematical documents) of the documents in digital libraries of texts for tertiary education and research in STEM domain.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Conference Universal Learning Design 2013
ISBN
9788021062702
ISSN
1805-3947
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
89-97
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—