Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding the process of learning touch-screen mobile applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00069608" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00069608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2507065.2507066" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2507065.2507066</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2507065.2507066" target="_blank" >10.1145/2507065.2507066</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding the process of learning touch-screen mobile applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile devices, together with touch-screen interfaces, have become part of the everyday usage items of many information consumers across the globe. However, it is clear that the learning curve for touch-screen interfaces is steeper than what was expected. This presents some problems especially along with the current trend towards designing more complex mobile applications. The objective of this research was to determine how users interact with applications on touch-screen mobile devices, and how they progress through the various learning phases. A literature study, two pilot studies and a full survey questionnaire were used to gather data and perceptions about the status quo of learning within mobile touch-screen interfaces. Results indicated the presence of recurring patterns in users' preferences. In particular, associations with personal characteristics, namely age, gender and the length of experience, were observed.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding the process of learning touch-screen mobile applications

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile devices, together with touch-screen interfaces, have become part of the everyday usage items of many information consumers across the globe. However, it is clear that the learning curve for touch-screen interfaces is steeper than what was expected. This presents some problems especially along with the current trend towards designing more complex mobile applications. The objective of this research was to determine how users interact with applications on touch-screen mobile devices, and how they progress through the various learning phases. A literature study, two pilot studies and a full survey questionnaire were used to gather data and perceptions about the status quo of learning within mobile touch-screen interfaces. Results indicated the presence of recurring patterns in users' preferences. In particular, associations with personal characteristics, namely age, gender and the length of experience, were observed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 31st ACM international conference on Design of communication (SIGDOC 2013)

  • ISBN

    9781450321310

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    157-164

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    New York

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku