Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Course Recommendation from Social Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00074736" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00074736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Course Recommendation from Social Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on recommendations of suitable courses for students. For a successful graduation, a student needs to obtain a minimum number of credits that depends on the field of study. Mandatory and selective courses are usually defined. Additionally, students can enrol in any optional course. Searching for interesting and achievable courses is time-consuming because it depends on individual specializations and interests. The aim of this research is to inspect different techniques how to recommendstudents such courses. This paper brings results of experiments with three approaches of predicting student success. The first one is based on mining study-related data and social network analysis. The second one explores only average grades of students. The last one aims at subgroup discovery for which prediction may be more reliable. Based on these findings we can recommend courses that students will pass with a high accuracy.

  • Název v anglickém jazyce

    Course Recommendation from Social Data

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on recommendations of suitable courses for students. For a successful graduation, a student needs to obtain a minimum number of credits that depends on the field of study. Mandatory and selective courses are usually defined. Additionally, students can enrol in any optional course. Searching for interesting and achievable courses is time-consuming because it depends on individual specializations and interests. The aim of this research is to inspect different techniques how to recommendstudents such courses. This paper brings results of experiments with three approaches of predicting student success. The first one is based on mining study-related data and social network analysis. The second one explores only average grades of students. The last one aims at subgroup discovery for which prediction may be more reliable. Based on these findings we can recommend courses that students will pass with a high accuracy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th International Conference on Computer Supported Education - CSEDU 2014

  • ISBN

    9789897580208

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    268-275

  • Název nakladatele

    2014 SCITEPRESS ? Science and Technology Publications

  • Místo vydání

    Portugal

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    1. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku