Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Interactive Visualization of Time Series Data to Support Knowledge Discovery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083876" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_57" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_57</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_57" target="_blank" >10.1007/978-3-319-23485-4_57</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Interactive Visualization of Time Series Data to Support Knowledge Discovery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education institutions have a significant interest in increasing the educational quality and effectiveness. A major challenge in modern education is the large amount of time-dependent data, which requires efficient tools and methods to provide efficient decision making. Methods like motion charts (MC) show changes over time by presenting animations in two-dimensional space and by changing element appearances. In this paper, we present a visual analytics tool which makes use of enhanced animated data visualization methods. The tool is primarily designed for exploratory analysis of academic analytics (AA) and offers several interactive visualization methods that enhance the MC design. AA is the business intelligence term used in academic settingsand particularly facilitates creation of actionable intelligence to enhance learning and improve student retention.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Interactive Visualization of Time Series Data to Support Knowledge Discovery

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education institutions have a significant interest in increasing the educational quality and effectiveness. A major challenge in modern education is the large amount of time-dependent data, which requires efficient tools and methods to provide efficient decision making. Methods like motion charts (MC) show changes over time by presenting animations in two-dimensional space and by changing element appearances. In this paper, we present a visual analytics tool which makes use of enhanced animated data visualization methods. The tool is primarily designed for exploratory analysis of academic analytics (AA) and offers several interactive visualization methods that enhance the MC design. AA is the business intelligence term used in academic settingsand particularly facilitates creation of actionable intelligence to enhance learning and improve student retention.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Progress in Artificial Intelligence - 17th Portuguese Conference on Artificial Inteligence - EPIA 2015

  • ISBN

    9783319234847

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    578-583

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Portugal

  • Místo konání akce

    Coimbra, Portugal

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku