Towards Interactive Visualization of Time Series Data to Support Knowledge Discovery
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083876" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083876 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_57" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_57</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_57" target="_blank" >10.1007/978-3-319-23485-4_57</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Interactive Visualization of Time Series Data to Support Knowledge Discovery
Popis výsledku v původním jazyce
Higher education institutions have a significant interest in increasing the educational quality and effectiveness. A major challenge in modern education is the large amount of time-dependent data, which requires efficient tools and methods to provide efficient decision making. Methods like motion charts (MC) show changes over time by presenting animations in two-dimensional space and by changing element appearances. In this paper, we present a visual analytics tool which makes use of enhanced animated data visualization methods. The tool is primarily designed for exploratory analysis of academic analytics (AA) and offers several interactive visualization methods that enhance the MC design. AA is the business intelligence term used in academic settingsand particularly facilitates creation of actionable intelligence to enhance learning and improve student retention.
Název v anglickém jazyce
Towards Interactive Visualization of Time Series Data to Support Knowledge Discovery
Popis výsledku anglicky
Higher education institutions have a significant interest in increasing the educational quality and effectiveness. A major challenge in modern education is the large amount of time-dependent data, which requires efficient tools and methods to provide efficient decision making. Methods like motion charts (MC) show changes over time by presenting animations in two-dimensional space and by changing element appearances. In this paper, we present a visual analytics tool which makes use of enhanced animated data visualization methods. The tool is primarily designed for exploratory analysis of academic analytics (AA) and offers several interactive visualization methods that enhance the MC design. AA is the business intelligence term used in academic settingsand particularly facilitates creation of actionable intelligence to enhance learning and improve student retention.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Progress in Artificial Intelligence - 17th Portuguese Conference on Artificial Inteligence - EPIA 2015
ISBN
9783319234847
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
578-583
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Portugal
Místo konání akce
Coimbra, Portugal
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—