A Model for Eye and Head Motion for Virtual Agents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00106927" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00106927 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-Games.2018.8493406" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VS-Games.2018.8493406</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-Games.2018.8493406" target="_blank" >10.1109/VS-Games.2018.8493406</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Model for Eye and Head Motion for Virtual Agents
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we propose a model for generating head and eye movements during gaze shifts of virtual characters, including eyelid and eyebrow motion. A user study with 30 participants was conducted to evaluate the communicative accuracy and perceived naturalness of the model. Results showed that the model communicates gaze targets with an accuracy that closely matches that of a human confederate, and participants subjectively rated the head and eye movements as natural (as opposed to artificial). The implementation can be used as-is in applications where virtual characters act as idle bystanders or observers, or it can be paired with a lip synchronization solution.
Název v anglickém jazyce
A Model for Eye and Head Motion for Virtual Agents
Popis výsledku anglicky
In this paper we propose a model for generating head and eye movements during gaze shifts of virtual characters, including eyelid and eyebrow motion. A user study with 30 participants was conducted to evaluate the communicative accuracy and perceived naturalness of the model. Results showed that the model communicates gaze targets with an accuracy that closely matches that of a human confederate, and participants subjectively rated the head and eye movements as natural (as opposed to artificial). The implementation can be used as-is in applications where virtual characters act as idle bystanders or observers, or it can be paired with a lip synchronization solution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/NV16-31457A" target="_blank" >NV16-31457A: Neurobiologické mechanismy funkčních neurologických poruch</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of the 10th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2018)
ISBN
9781538671238
ISSN
2474-0470
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Würzburg, Germany
Místo konání akce
Würzburg, Germany
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—