Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Model for Eye and Head Motion for Virtual Agents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00106927" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00106927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-Games.2018.8493406" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VS-Games.2018.8493406</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-Games.2018.8493406" target="_blank" >10.1109/VS-Games.2018.8493406</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Model for Eye and Head Motion for Virtual Agents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we propose a model for generating head and eye movements during gaze shifts of virtual characters, including eyelid and eyebrow motion. A user study with 30 participants was conducted to evaluate the communicative accuracy and perceived naturalness of the model. Results showed that the model communicates gaze targets with an accuracy that closely matches that of a human confederate, and participants subjectively rated the head and eye movements as natural (as opposed to artificial). The implementation can be used as-is in applications where virtual characters act as idle bystanders or observers, or it can be paired with a lip synchronization solution.

  • Název v anglickém jazyce

    A Model for Eye and Head Motion for Virtual Agents

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we propose a model for generating head and eye movements during gaze shifts of virtual characters, including eyelid and eyebrow motion. A user study with 30 participants was conducted to evaluate the communicative accuracy and perceived naturalness of the model. Results showed that the model communicates gaze targets with an accuracy that closely matches that of a human confederate, and participants subjectively rated the head and eye movements as natural (as opposed to artificial). The implementation can be used as-is in applications where virtual characters act as idle bystanders or observers, or it can be paired with a lip synchronization solution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/NV16-31457A" target="_blank" >NV16-31457A: Neurobiologické mechanismy funkčních neurologických poruch</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of the 10th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2018)

  • ISBN

    9781538671238

  • ISSN

    2474-0470

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Würzburg, Germany

  • Místo konání akce

    Würzburg, Germany

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku