Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding the Gap between 2D and 3D Skeleton-Based Action Recognition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00107709" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00107709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISM46123.2019.00041" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISM46123.2019.00041</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISM46123.2019.00041" target="_blank" >10.1109/ISM46123.2019.00041</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding the Gap between 2D and 3D Skeleton-Based Action Recognition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Large volumes of RGB video data are recorded and processed every day. One of the embedded data modality within these videos is the information about human motions. Up to now, this information has been almost unfeasible to extract, and thus human-motion understanding research has been mainly limited to 3D skeleton data captured by dedicated hardware only. However, with recent advances in computer vision, it is possible to estimate 2D skeleton sequences from ordinary videos quite accurately. Such 2D skeleton data possess an excellent potential for future motion understanding applications. In this paper, we adopt a state-of-the-art bidirectional LSTM network to analyze the accuracy gap in the expressive power of 2D and 3D skeleton data recorded simultaneously on a high number of 20k human actions. We further examine how the missing depth information and fluctuations in 2D skeleton sizes influence the recognition rate. We also demonstrate the suitability of 2D skeleton data for general daily activity recognition by reporting baselines on the PKU-MMD dataset.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding the Gap between 2D and 3D Skeleton-Based Action Recognition

  • Popis výsledku anglicky

    Large volumes of RGB video data are recorded and processed every day. One of the embedded data modality within these videos is the information about human motions. Up to now, this information has been almost unfeasible to extract, and thus human-motion understanding research has been mainly limited to 3D skeleton data captured by dedicated hardware only. However, with recent advances in computer vision, it is possible to estimate 2D skeleton sequences from ordinary videos quite accurately. Such 2D skeleton data possess an excellent potential for future motion understanding applications. In this paper, we adopt a state-of-the-art bidirectional LSTM network to analyze the accuracy gap in the expressive power of 2D and 3D skeleton data recorded simultaneously on a high number of 20k human actions. We further examine how the missing depth information and fluctuations in 2D skeleton sizes influence the recognition rate. We also demonstrate the suitability of 2D skeleton data for general daily activity recognition by reporting baselines on the PKU-MMD dataset.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-02033S" target="_blank" >GA19-02033S: Vyhledávání, analytika a anotace datových toků lidských pohybů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21st IEEE International Symposium on Multimedia (ISM)

  • ISBN

    9781728156064

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    192-195

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    San Diego, California, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000528909200030