Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video699: Interconnecting Lecture Recordings with Study Materials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00109519" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00109519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mir.fi.muni.cz/ml-prague-2019/#video699" target="_blank" >https://mir.fi.muni.cz/ml-prague-2019/#video699</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video699: Interconnecting Lecture Recordings with Study Materials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    <p>Our work is a scientific poster that was presented at the ML Prague 2019 conference during February 22–24, 2019.</p> <p>Recording lectures is a common practice in the academia nowadays and lays foundation to massive open online courseware. Although lecture slides are often recorded along with the lecturer, machine-readable information about the lecture slides is rarely preserved. This prevents full-text search in the recordings and makes the lectures inaccessible to the blind and partially sighted members of the audience. </p> <p> In our work, we present several neural architectures that work in lockstep to segment lecture recordings and to map the individual segments to shown lecture slides. We also present a new dataset, which has been produced at the Masaryk University in Brno, Czechia, and which is used to train and evaluate our system. We evaluate the performance of the individual neural architectures.</p>

  • Název v anglickém jazyce

    Video699: Interconnecting Lecture Recordings with Study Materials

  • Popis výsledku anglicky

    <p>Our work is a scientific poster that was presented at the ML Prague 2019 conference during February 22–24, 2019.</p> <p>Recording lectures is a common practice in the academia nowadays and lays foundation to massive open online courseware. Although lecture slides are often recorded along with the lecturer, machine-readable information about the lecture slides is rarely preserved. This prevents full-text search in the recordings and makes the lectures inaccessible to the blind and partially sighted members of the audience. </p> <p> In our work, we present several neural architectures that work in lockstep to segment lecture recordings and to map the individual segments to shown lecture slides. We also present a new dataset, which has been produced at the Masaryk University in Brno, Czechia, and which is used to train and evaluate our system. We evaluate the performance of the individual neural architectures.</p>

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů