Measuring Difficulty of Introductory Programming Tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00110491" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00110491 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3330430.3333641" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3330430.3333641</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3330430.3333641" target="_blank" >10.1145/3330430.3333641</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring Difficulty of Introductory Programming Tasks
Popis výsledku v původním jazyce
Quantification of the difficulty of problem solving tasks has many applications in the development of adaptive learning systems, e.g., task sequencing, student modeling, and insight for content authors. There are, however, many potential conceptualizations and measures of problem difficulty and the computation of difficulty measures is influenced by biases in data collection. In this work, we explore difficulty measures for introductory programming tasks. The results provide insight into non-trivial behavior of even simple difficulty measures.
Název v anglickém jazyce
Measuring Difficulty of Introductory Programming Tasks
Popis výsledku anglicky
Quantification of the difficulty of problem solving tasks has many applications in the development of adaptive learning systems, e.g., task sequencing, student modeling, and insight for content authors. There are, however, many potential conceptualizations and measures of problem difficulty and the computation of difficulty measures is influenced by biases in data collection. In this work, we explore difficulty measures for introductory programming tasks. The results provide insight into non-trivial behavior of even simple difficulty measures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Sixth (2019) ACM Conference on Learning @ Scale (L@S '19)
ISBN
9781450368049
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
„28:1“-„28:4“
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Chicago, IL, USA
Datum konání akce
24. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000507611000028