Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual Feedback for Players of Multi-Level Capture the Flag Games: Field Usability Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00115069" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00115069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VizSec48167.2019.9161386" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VizSec48167.2019.9161386</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VizSec48167.2019.9161386" target="_blank" >10.1109/VizSec48167.2019.9161386</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual Feedback for Players of Multi-Level Capture the Flag Games: Field Usability Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Capture the Flag games represent a popular method of cybersecurity training. Providing meaningful insight into the training progress is essential for increasing learning impact and supporting participants' motivation, especially in advanced hands-on courses. In this paper, we investigate how to provide valuable post-game feedback to players of serious cybersecurity games through interactive visualizations. In collaboration with domain experts, we formulated user requirements that cover three cognitive perspectives: gameplay overview, person-centric view, and comparative feedback. Based on these requirements, we designed two interactive visualizations that provide complementary views on game results. They combine a known clustering and time-based visual approaches to show game results in a way that is easy to decode for players. The purposefulness of our visual feedback was evaluated in a usability field study with attendees of the Summer School in Cyber Security. The evaluation confirmed the adequacy of the two visualizations for instant post-game feedback. Despite our initial expectations, there was no strong preference for neither of the visualizations in solving different tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual Feedback for Players of Multi-Level Capture the Flag Games: Field Usability Study

  • Popis výsledku anglicky

    Capture the Flag games represent a popular method of cybersecurity training. Providing meaningful insight into the training progress is essential for increasing learning impact and supporting participants' motivation, especially in advanced hands-on courses. In this paper, we investigate how to provide valuable post-game feedback to players of serious cybersecurity games through interactive visualizations. In collaboration with domain experts, we formulated user requirements that cover three cognitive perspectives: gameplay overview, person-centric view, and comparative feedback. Based on these requirements, we designed two interactive visualizations that provide complementary views on game results. They combine a known clustering and time-based visual approaches to show game results in a way that is easy to decode for players. The purposefulness of our visual feedback was evaluated in a usability field study with attendees of the Summer School in Cyber Security. The evaluation confirmed the adequacy of the two visualizations for instant post-game feedback. Despite our initial expectations, there was no strong preference for neither of the visualizations in solving different tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000822" target="_blank" >EF16_019/0000822: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 IEEE Symposium on Visualization for Cyber Security (VizSec)

  • ISBN

    9781728138763

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Vancouver, BC, Canada

  • Místo konání akce

    Vancouver, BC, Canada

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku