Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Does a Student-Centered Course on Communication and Professional Skills Impact Students in the Long Run?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00115856" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00115856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9273962" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9273962</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9273962" target="_blank" >10.1109/FIE44824.2020.9273962</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Does a Student-Centered Course on Communication and Professional Skills Impact Students in the Long Run?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This Full Paper in the Research-To-Practice Category presents a long-term study about the effects of a student-centered course on communication and professional skills on students’ thoughts, attitudes, and behavior. The course is offered at a European university as part of a computer science master's program. This paper shares the design and challenges of a longitudinal study that reaches ten years behind and employs a mixed-methods approach. Besides presenting and interpreting the findings, we shed light on which features tend to stay on students’ minds and impact their way of being and acting in society. Moreover, we suggest implications for the design and practice in comparable courses to maximize constructive, sustainable effects, such as improved active listening, presentation skills, and openness to other perspectives. These are essential (not only) for computer science professionals. Our findings suggest that the course provided significant learning for the vast majority of respondents, including aspects such as presenting while keeping the other side in mind, managing one’s stress, and becoming less shy to speak up. All in all, we aim to contribute an evidence-based source of motivation for instructors in technically focused curricula who hold a student-centered stance.

  • Název v anglickém jazyce

    How Does a Student-Centered Course on Communication and Professional Skills Impact Students in the Long Run?

  • Popis výsledku anglicky

    This Full Paper in the Research-To-Practice Category presents a long-term study about the effects of a student-centered course on communication and professional skills on students’ thoughts, attitudes, and behavior. The course is offered at a European university as part of a computer science master's program. This paper shares the design and challenges of a longitudinal study that reaches ten years behind and employs a mixed-methods approach. Besides presenting and interpreting the findings, we shed light on which features tend to stay on students’ minds and impact their way of being and acting in society. Moreover, we suggest implications for the design and practice in comparable courses to maximize constructive, sustainable effects, such as improved active listening, presentation skills, and openness to other perspectives. These are essential (not only) for computer science professionals. Our findings suggest that the course provided significant learning for the vast majority of respondents, including aspects such as presenting while keeping the other side in mind, managing one’s stress, and becoming less shy to speak up. All in all, we aim to contribute an evidence-based source of motivation for instructors in technically focused curricula who hold a student-centered stance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000822" target="_blank" >EF16_019/0000822: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE)

  • ISBN

    9781728189611

  • ISSN

    1539-4565

  • e-ISSN

    2377-634X

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Uppsala, Sweden

  • Datum konání akce

    21. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000646660800094