Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effective measures to foster girls’ interest in secondary computer science education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00120828" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00120828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s10639-020-10379-x" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s10639-020-10379-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10639-020-10379-x" target="_blank" >10.1007/s10639-020-10379-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effective measures to foster girls’ interest in secondary computer science education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The interest of girls in computing drops early during primary and secondary education, with minimal recovery in later education stages. In combination with the growing shortage of qualified computer science personnel, this is becoming a major issue, and also a target of numerous studies that examine measures, interventions, and strategies to boost girls’ commitment to computing. Yet, the results of existing studies are difficult to navigate, and hence are being very rarely employed in classrooms. In this paper, we summarize the existing body of knowledge on the effective interventions to recruit and retain girls in computer science education, intending to equip educators with a comprehensive and easy-to-navigate map of interventions recommended in the existing literature. To this end, we perform an aggregated umbrella literature review of 11 existing reviews on the topic, together accumulating joined knowledge from over 800 publications, and formulate the findings in a map of 22 concrete interventions structured in six groups according to their phase and purpose.

  • Název v anglickém jazyce

    Effective measures to foster girls’ interest in secondary computer science education

  • Popis výsledku anglicky

    The interest of girls in computing drops early during primary and secondary education, with minimal recovery in later education stages. In combination with the growing shortage of qualified computer science personnel, this is becoming a major issue, and also a target of numerous studies that examine measures, interventions, and strategies to boost girls’ commitment to computing. Yet, the results of existing studies are difficult to navigate, and hence are being very rarely employed in classrooms. In this paper, we summarize the existing body of knowledge on the effective interventions to recruit and retain girls in computer science education, intending to equip educators with a comprehensive and easy-to-navigate map of interventions recommended in the existing literature. To this end, we perform an aggregated umbrella literature review of 11 existing reviews on the topic, together accumulating joined knowledge from over 800 publications, and formulate the findings in a map of 22 concrete interventions structured in six groups according to their phase and purpose.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Education and Information Technologies

  • ISSN

    1360-2357

  • e-ISSN

    1573-7608

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    000589978000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096062322