Frustrations Steering Women away from Software Engineering
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00124950" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00124950 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9495952" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9495952</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MS.2021.3099077" target="_blank" >10.1109/MS.2021.3099077</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Frustrations Steering Women away from Software Engineering
Popis výsledku v původním jazyce
Why do women choose particular interests, study programs and careers as alternative to software engineering? What are the triggers and benefits of these alternatives that software engineering is lacking? In this article, we share findings from a questionnaire study of 139 adult women, revealing the frustrations that women feel along their way to software engineering, whether they have stayed in, or have dropped out and are trying to re-establish the connection later. After identifying the frustrations, which all seem to be preventable, this article pinpoints the most promising solutions, such as the interdisciplinary approach to education, which could be of enormous help to girls’ retention in computing education.
Název v anglickém jazyce
Frustrations Steering Women away from Software Engineering
Popis výsledku anglicky
Why do women choose particular interests, study programs and careers as alternative to software engineering? What are the triggers and benefits of these alternatives that software engineering is lacking? In this article, we share findings from a questionnaire study of 139 adult women, revealing the frustrations that women feel along their way to software engineering, whether they have stayed in, or have dropped out and are trying to re-establish the connection later. After identifying the frustrations, which all seem to be preventable, this article pinpoints the most promising solutions, such as the interdisciplinary approach to education, which could be of enormous help to girls’ retention in computing education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Software
ISSN
0740-7459
e-ISSN
1937-4194
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
63-69
Kód UT WoS článku
000814619100023
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85111559482