Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Frustrations Steering Women away from Software Engineering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00124950" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00124950 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9495952" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9495952</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MS.2021.3099077" target="_blank" >10.1109/MS.2021.3099077</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Frustrations Steering Women away from Software Engineering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Why do women choose particular interests, study programs and careers as alternative to software engineering? What are the triggers and benefits of these alternatives that software engineering is lacking? In this article, we share findings from a questionnaire study of 139 adult women, revealing the frustrations that women feel along their way to software engineering, whether they have stayed in, or have dropped out and are trying to re-establish the connection later. After identifying the frustrations, which all seem to be preventable, this article pinpoints the most promising solutions, such as the interdisciplinary approach to education, which could be of enormous help to girls’ retention in computing education.

  • Název v anglickém jazyce

    Frustrations Steering Women away from Software Engineering

  • Popis výsledku anglicky

    Why do women choose particular interests, study programs and careers as alternative to software engineering? What are the triggers and benefits of these alternatives that software engineering is lacking? In this article, we share findings from a questionnaire study of 139 adult women, revealing the frustrations that women feel along their way to software engineering, whether they have stayed in, or have dropped out and are trying to re-establish the connection later. After identifying the frustrations, which all seem to be preventable, this article pinpoints the most promising solutions, such as the interdisciplinary approach to education, which could be of enormous help to girls’ retention in computing education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Software

  • ISSN

    0740-7459

  • e-ISSN

    1937-4194

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    63-69

  • Kód UT WoS článku

    000814619100023

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111559482