Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Play and Viz: Using Entertainment Games for Exploring Data Visualizations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F24%3A00135853" target="_blank" >RIV/00216224:14330/24:00135853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3649921.3650005" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3649921.3650005</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3649921.3650005" target="_blank" >10.1145/3649921.3650005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Play and Viz: Using Entertainment Games for Exploring Data Visualizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Effective communication through data visualizations faces challenges due to low visualization literacy among the general audience. Data visualizations are increasingly used to communicate various information, which creates a need to support people in learning how to interpret them. One way to address this issue is game-based learning. However, the design and development of an educational game can be an expensive and time-consuming process. To explore solutions to this issue, this paper investigates the potential of existing entertainment games as platforms for interactive data visualizations in a serious gaming scenario. As use case, the games Townscaper and Stardew Valley were selected. A user study was conducted to assess the usability of these visualizations, and the impact of playfulness and interactivity in enhancing the understanding and possible uses in education. The study demonstrates the effectiveness of using existing entertainment games as platforms for interactive data visualizations in a serious gaming context. The study outcomes revealed that participants perceived an improvement in their understanding, and expressed a belief in their potential for educational purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Play and Viz: Using Entertainment Games for Exploring Data Visualizations

  • Popis výsledku anglicky

    Effective communication through data visualizations faces challenges due to low visualization literacy among the general audience. Data visualizations are increasingly used to communicate various information, which creates a need to support people in learning how to interpret them. One way to address this issue is game-based learning. However, the design and development of an educational game can be an expensive and time-consuming process. To explore solutions to this issue, this paper investigates the potential of existing entertainment games as platforms for interactive data visualizations in a serious gaming scenario. As use case, the games Townscaper and Stardew Valley were selected. A user study was conducted to assess the usability of these visualizations, and the impact of playfulness and interactivity in enhancing the understanding and possible uses in education. The study demonstrates the effectiveness of using existing entertainment games as platforms for interactive data visualizations in a serious gaming context. The study outcomes revealed that participants perceived an improvement in their understanding, and expressed a belief in their potential for educational purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GF22-06357L" target="_blank" >GF22-06357L: Vis4Schools: Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference on the Foundations of Digital Games

  • ISBN

    9798400709555

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, NY, United States

  • Místo konání akce

    Worcester, MA, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001267233700035