Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethics and Transparency in Game Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F24%3A00137344" target="_blank" >RIV/00216224:14330/24:00137344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3665463.3678859" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3665463.3678859</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3665463.3678859" target="_blank" >10.1145/3665463.3678859</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethics and Transparency in Game Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While existing work has discussed ethics and fairness in relation to data generally, and a small number of papers have raised the same issues within games specifically, work on addressing fairness and ethical issues with game data collection and usage is still rare. With game AI, LLM integration, data analytics, and machine learning on the rise, a new dimension to the responsible and ethical treatment of data opens up, comprising factors unique to video games. Our goal for this workshop is, thus, to bring together researchers and professionals working in the spaces of game human–computer interaction (HCI), game data and AI, and ethics in both games and AI to discuss and identify interdisciplinary research opportunities and devise potential solutions to existing problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethics and Transparency in Game Data

  • Popis výsledku anglicky

    While existing work has discussed ethics and fairness in relation to data generally, and a small number of papers have raised the same issues within games specifically, work on addressing fairness and ethical issues with game data collection and usage is still rare. With game AI, LLM integration, data analytics, and machine learning on the rise, a new dimension to the responsible and ethical treatment of data opens up, comprising factors unique to video games. Our goal for this workshop is, thus, to bring together researchers and professionals working in the spaces of game human–computer interaction (HCI), game data and AI, and ethics in both games and AI to discuss and identify interdisciplinary research opportunities and devise potential solutions to existing problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Companion Proceedings of the 2024 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY Companion '24)

  • ISBN

    9798400706929

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    466-470

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Tampere, Finland

  • Místo konání akce

    Tampere, Finland

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku