Ethics and Transparency in Game Data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F24%3A00137344" target="_blank" >RIV/00216224:14330/24:00137344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3665463.3678859" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3665463.3678859</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3665463.3678859" target="_blank" >10.1145/3665463.3678859</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethics and Transparency in Game Data
Popis výsledku v původním jazyce
While existing work has discussed ethics and fairness in relation to data generally, and a small number of papers have raised the same issues within games specifically, work on addressing fairness and ethical issues with game data collection and usage is still rare. With game AI, LLM integration, data analytics, and machine learning on the rise, a new dimension to the responsible and ethical treatment of data opens up, comprising factors unique to video games. Our goal for this workshop is, thus, to bring together researchers and professionals working in the spaces of game human–computer interaction (HCI), game data and AI, and ethics in both games and AI to discuss and identify interdisciplinary research opportunities and devise potential solutions to existing problems.
Název v anglickém jazyce
Ethics and Transparency in Game Data
Popis výsledku anglicky
While existing work has discussed ethics and fairness in relation to data generally, and a small number of papers have raised the same issues within games specifically, work on addressing fairness and ethical issues with game data collection and usage is still rare. With game AI, LLM integration, data analytics, and machine learning on the rise, a new dimension to the responsible and ethical treatment of data opens up, comprising factors unique to video games. Our goal for this workshop is, thus, to bring together researchers and professionals working in the spaces of game human–computer interaction (HCI), game data and AI, and ethics in both games and AI to discuss and identify interdisciplinary research opportunities and devise potential solutions to existing problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Companion Proceedings of the 2024 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY Companion '24)
ISBN
9798400706929
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
466-470
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
Tampere, Finland
Místo konání akce
Tampere, Finland
Datum konání akce
1. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—