Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards a Taxonomy of In-Game User Interface Visualizations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F24%3A00139556" target="_blank" >RIV/00216224:14330/24:00139556 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3681716.3689454" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3681716.3689454</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3681716.3689454" target="_blank" >10.1145/3681716.3689454</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards a Taxonomy of In-Game User Interface Visualizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Visualizations in video games are one of the key elements of the user interface between the game and the players. They offer players important information about the status of the game, their surroundings, and their own character(s). Since there exist different ways in which in-game data can be visualized, it can be helpful for game designers, developers, and researchers to have an overview in order to show different ways in which in-game visualizations can be used for game interfaces. In this paper, we will investigate how visualizations that are used as interface elements can be categorized, in order to propose an initial version of a taxonomy for in-game user interface visualizations.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards a Taxonomy of In-Game User Interface Visualizations

  • Popis výsledku anglicky

    Visualizations in video games are one of the key elements of the user interface between the game and the players. They offer players important information about the status of the game, their surroundings, and their own character(s). Since there exist different ways in which in-game data can be visualized, it can be helpful for game designers, developers, and researchers to have an overview in order to show different ways in which in-game visualizations can be used for game interfaces. In this paper, we will investigate how visualizations that are used as interface elements can be categorized, in order to propose an initial version of a taxonomy for in-game user interface visualizations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GF22-06357L" target="_blank" >GF22-06357L: Vis4Schools: Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    27th International Academic Mindtrek Conference, ACADEMIC MINDTREK 2024

  • ISBN

    9798400718236

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    306-310

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Tampere, Finland

  • Místo konání akce

    Tampere, Finland

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001349553200035