Towards a Taxonomy of In-Game User Interface Visualizations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F24%3A00139556" target="_blank" >RIV/00216224:14330/24:00139556 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3681716.3689454" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3681716.3689454</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3681716.3689454" target="_blank" >10.1145/3681716.3689454</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards a Taxonomy of In-Game User Interface Visualizations
Popis výsledku v původním jazyce
Visualizations in video games are one of the key elements of the user interface between the game and the players. They offer players important information about the status of the game, their surroundings, and their own character(s). Since there exist different ways in which in-game data can be visualized, it can be helpful for game designers, developers, and researchers to have an overview in order to show different ways in which in-game visualizations can be used for game interfaces. In this paper, we will investigate how visualizations that are used as interface elements can be categorized, in order to propose an initial version of a taxonomy for in-game user interface visualizations.
Název v anglickém jazyce
Towards a Taxonomy of In-Game User Interface Visualizations
Popis výsledku anglicky
Visualizations in video games are one of the key elements of the user interface between the game and the players. They offer players important information about the status of the game, their surroundings, and their own character(s). Since there exist different ways in which in-game data can be visualized, it can be helpful for game designers, developers, and researchers to have an overview in order to show different ways in which in-game visualizations can be used for game interfaces. In this paper, we will investigate how visualizations that are used as interface elements can be categorized, in order to propose an initial version of a taxonomy for in-game user interface visualizations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GF22-06357L" target="_blank" >GF22-06357L: Vis4Schools: Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
27th International Academic Mindtrek Conference, ACADEMIC MINDTREK 2024
ISBN
9798400718236
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
306-310
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
Tampere, Finland
Místo konání akce
Tampere, Finland
Datum konání akce
1. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001349553200035