Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research and Practice of Delivering Tabletop Exercises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F24%3A00139892" target="_blank" >RIV/00216224:14330/24:00139892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3649217.3653642" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3649217.3653642</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3649217.3653642" target="_blank" >10.1145/3649217.3653642</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research and Practice of Delivering Tabletop Exercises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tabletop exercises are used to train personnel in the efficient mitigation and resolution of incidents. They are applied in practice to support the preparedness of organizations and to highlight inefficient processes. Since tabletop exercises train competencies required in the workplace, they have been introduced into computing courses at universities as an innovation, especially within cybersecurity curricula. To help computing educators adopt this innovative method, we survey academic publications that deal with tabletop exercises. From 140 papers we identified and examined, we selected 14 papers for a detailed review. The results show that the existing research deals predominantly with exercises that follow a linear format and exercises that do not systematically collect data about trainees' learning. Computing education researchers can investigate novel approaches to instruction and assessment in the context of tabletop exercises to maximize the impact of this teaching method. Due to the relatively low number of published papers, the potential for future research is immense. Our review provides researchers, tool developers, and educators with an orientation in the area, a synthesis of trends, and implications for further work.

  • Název v anglickém jazyce

    Research and Practice of Delivering Tabletop Exercises

  • Popis výsledku anglicky

    Tabletop exercises are used to train personnel in the efficient mitigation and resolution of incidents. They are applied in practice to support the preparedness of organizations and to highlight inefficient processes. Since tabletop exercises train competencies required in the workplace, they have been introduced into computing courses at universities as an innovation, especially within cybersecurity curricula. To help computing educators adopt this innovative method, we survey academic publications that deal with tabletop exercises. From 140 papers we identified and examined, we selected 14 papers for a detailed review. The results show that the existing research deals predominantly with exercises that follow a linear format and exercises that do not systematically collect data about trainees' learning. Computing education researchers can investigate novel approaches to instruction and assessment in the context of tabletop exercises to maximize the impact of this teaching method. Due to the relatively low number of published papers, the potential for future research is immense. Our review provides researchers, tool developers, and educators with an orientation in the area, a synthesis of trends, and implications for further work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VK01030007" target="_blank" >VK01030007: Inteligentní nástroje pro plánování, provádění a vyhodnocení tabletop cvičení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 29th Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'24)

  • ISBN

    9798400706004

  • ISSN

    1942-647X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    220-226

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Milan, Italy

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001265872600033