Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel je "jen" člověk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00015164" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00015164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel je "jen" člověk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na osobnostní dimenzi učitelské profese. Jeho součástí je uvedení některých psychologických souvislostí specifických psychických úskalí učitelského povolání. Teoretický rámec tvoří psychodynamické pojetí psychiky, akcentující významvnitřních nevědomých (resp. ne zcela uvědomovaných) motivačních sil, které prostřednictvím psychických obranných mechanismů mohou, zejména v osobnostně náročných a psychicky ohrožujících situacích, negativně ovlivňovat celý pedagogický proces a způsobovat diskrepanci mezi záměrem a cíly učitele a jeho skutečným chováním. Z mnoha možných maladaptivních reakcí na psychicky náročné situace v pomáhajících profesích je zde kriticky reflektována zejména reakce úzce související s tzv. autoritářskou osobnostnístrukturou.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher is ...

  • Popis výsledku anglicky

    Příspěvek je zaměřen na osobnostní dimenzi učitelské profese. Jeho součástí je uvedení některých psychologických souvislostí specifických psychických úskalí učitelského povolání. Teoretický rámec tvoří psychodynamické pojetí psychiky, akcentující významvnitřních nevědomých (resp. ne zcela uvědomovaných) motivačních sil, které prostřednictvím psychických obranných mechanismů mohou, zejména v osobnostně náročných a psychicky ohrožujících situacích, negativně ovlivňovat celý pedagogický proces a způsobovat diskrepanci mezi záměrem a cíly učitele a jeho skutečným chováním. Z mnoha možných maladaptivních reakcí na psychicky náročné situace v pomáhajících profesích je zde kriticky reflektována zejména reakce úzce související s tzv. autoritářskou osobnostnístrukturou.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výchova ke zdraví I.

  • ISBN

    80-210-3918-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    91

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku