Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Raná výuka cizích jazyků v České republice ve světle empirického výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00017770" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00017770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Early Foreign Language Instruction in the Czech Republic in the Light of Empirical Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek referuje o výsledcích projektu EVYL (English for Very Young Learners), který probíhal na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2004 až 2006. Cílem projektu bylo zkoumání vlivu rané výuky angličtiny na jazykové kompetence zájemců ostudium učitelství anglického jazyka na pedagogické fakultě. Zkoumaný vzorek zahrnoval 1827 uchazečů o studium. Výsledky písemného přijímacího testu složeného ze subtestů zaměřených na gramatiku, syntax, pravopis, slovní zásobu a porozumění textu byly korelovány s údajem o věku zahájení osvojování anglického jazyka. Výsledky prokázaly, že neexistuje statisticky významná korelace mezi započetím učení se angličtině v předškolním, příp. mladším školním věku (1., 2. třída ZŠ) a úspěchem u testu. Výsledky projektu nepotvrzují obecně přijímaný názor, podle něhož brzké započetí učení se cizímu jazyku přináší v dlouhodobé perspektivě lepší výsledky. Autoři příspěvku odkazují také na podobné výzkumy, které byly v devadesátých letech 20. století

  • Název v anglickém jazyce

    Early Foreign Language Instruction in the Czech Republic in the Light of Empirical Research

  • Popis výsledku anglicky

    Příspěvek referuje o výsledcích projektu EVYL (English for Very Young Learners), který probíhal na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2004 až 2006. Cílem projektu bylo zkoumání vlivu rané výuky angličtiny na jazykové kompetence zájemců ostudium učitelství anglického jazyka na pedagogické fakultě. Zkoumaný vzorek zahrnoval 1827 uchazečů o studium. Výsledky písemného přijímacího testu složeného ze subtestů zaměřených na gramatiku, syntax, pravopis, slovní zásobu a porozumění textu byly korelovány s údajem o věku zahájení osvojování anglického jazyka. Výsledky prokázaly, že neexistuje statisticky významná korelace mezi započetím učení se angličtině v předškolním, příp. mladším školním věku (1., 2. třída ZŠ) a úspěchem u testu. Výsledky projektu nepotvrzují obecně přijímaný názor, podle něhož brzké započetí učení se cizímu jazyku přináší v dlouhodobé perspektivě lepší výsledky. Autoři příspěvku odkazují také na podobné výzkumy, které byly v devadesátých letech 20. století

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Foreign Language Acquisition at an Early Age

  • ISBN

    80-210-4149-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    77-82

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU

  • Datum konání akce

    16. 3. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku