Raná výuka cizích jazyků v České republice ve světle empirického výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00017770" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00017770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Early Foreign Language Instruction in the Czech Republic in the Light of Empirical Research
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek referuje o výsledcích projektu EVYL (English for Very Young Learners), který probíhal na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2004 až 2006. Cílem projektu bylo zkoumání vlivu rané výuky angličtiny na jazykové kompetence zájemců ostudium učitelství anglického jazyka na pedagogické fakultě. Zkoumaný vzorek zahrnoval 1827 uchazečů o studium. Výsledky písemného přijímacího testu složeného ze subtestů zaměřených na gramatiku, syntax, pravopis, slovní zásobu a porozumění textu byly korelovány s údajem o věku zahájení osvojování anglického jazyka. Výsledky prokázaly, že neexistuje statisticky významná korelace mezi započetím učení se angličtině v předškolním, příp. mladším školním věku (1., 2. třída ZŠ) a úspěchem u testu. Výsledky projektu nepotvrzují obecně přijímaný názor, podle něhož brzké započetí učení se cizímu jazyku přináší v dlouhodobé perspektivě lepší výsledky. Autoři příspěvku odkazují také na podobné výzkumy, které byly v devadesátých letech 20. století
Název v anglickém jazyce
Early Foreign Language Instruction in the Czech Republic in the Light of Empirical Research
Popis výsledku anglicky
Příspěvek referuje o výsledcích projektu EVYL (English for Very Young Learners), který probíhal na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2004 až 2006. Cílem projektu bylo zkoumání vlivu rané výuky angličtiny na jazykové kompetence zájemců ostudium učitelství anglického jazyka na pedagogické fakultě. Zkoumaný vzorek zahrnoval 1827 uchazečů o studium. Výsledky písemného přijímacího testu složeného ze subtestů zaměřených na gramatiku, syntax, pravopis, slovní zásobu a porozumění textu byly korelovány s údajem o věku zahájení osvojování anglického jazyka. Výsledky prokázaly, že neexistuje statisticky významná korelace mezi započetím učení se angličtině v předškolním, příp. mladším školním věku (1., 2. třída ZŠ) a úspěchem u testu. Výsledky projektu nepotvrzují obecně přijímaný názor, podle něhož brzké započetí učení se cizímu jazyku přináší v dlouhodobé perspektivě lepší výsledky. Autoři příspěvku odkazují také na podobné výzkumy, které byly v devadesátých letech 20. století
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Foreign Language Acquisition at an Early Age
ISBN
80-210-4149-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
77-82
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU
Datum konání akce
16. 3. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—