Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do Czech teachers use and assess geography textbooks?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018003" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    How do Czech teachers use and assess geography textbooks?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this contribution authors tried to answer several central questions about Czech geography teachers and their interaction with geography textbooks. Which textbooks do they use? What do they do with the textbooks? What aims do the textbooks have in everyday lessons? What criteria are the most important by choosing the new textbook? What requirements do they have with textbooks? We found out, trough the questionaire (the sample of 53 teachers in South Moravian district), that the most teachers use the textbooks to planing and preparing the lessons, then to assign the schoolwork duringy the lesson. The most important criteria by choozing the new textbook were for the teachers good arrangement, whole textbooks series, high quality of visual components and actuality. The next important criteria were for the teachers adequate magnitude of curriculum, questions and tasks quality, separation of the basic curriculum and overall graphical components.

  • Název v anglickém jazyce

    How do Czech teachers use and assess geography textbooks?

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution authors tried to answer several central questions about Czech geography teachers and their interaction with geography textbooks. Which textbooks do they use? What do they do with the textbooks? What aims do the textbooks have in everyday lessons? What criteria are the most important by choosing the new textbook? What requirements do they have with textbooks? We found out, trough the questionaire (the sample of 53 teachers in South Moravian district), that the most teachers use the textbooks to planing and preparing the lessons, then to assign the schoolwork duringy the lesson. The most important criteria by choozing the new textbook were for the teachers good arrangement, whole textbooks series, high quality of visual components and actuality. The next important criteria were for the teachers adequate magnitude of curriculum, questions and tasks quality, separation of the basic curriculum and overall graphical components.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru

  • ISBN

    80-8094-058-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Konstantina filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    11. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku