How do Czech teachers use and assess geography textbooks?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018003" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
How do Czech teachers use and assess geography textbooks?
Popis výsledku v původním jazyce
In this contribution authors tried to answer several central questions about Czech geography teachers and their interaction with geography textbooks. Which textbooks do they use? What do they do with the textbooks? What aims do the textbooks have in everyday lessons? What criteria are the most important by choosing the new textbook? What requirements do they have with textbooks? We found out, trough the questionaire (the sample of 53 teachers in South Moravian district), that the most teachers use the textbooks to planing and preparing the lessons, then to assign the schoolwork duringy the lesson. The most important criteria by choozing the new textbook were for the teachers good arrangement, whole textbooks series, high quality of visual components and actuality. The next important criteria were for the teachers adequate magnitude of curriculum, questions and tasks quality, separation of the basic curriculum and overall graphical components.
Název v anglickém jazyce
How do Czech teachers use and assess geography textbooks?
Popis výsledku anglicky
In this contribution authors tried to answer several central questions about Czech geography teachers and their interaction with geography textbooks. Which textbooks do they use? What do they do with the textbooks? What aims do the textbooks have in everyday lessons? What criteria are the most important by choosing the new textbook? What requirements do they have with textbooks? We found out, trough the questionaire (the sample of 53 teachers in South Moravian district), that the most teachers use the textbooks to planing and preparing the lessons, then to assign the schoolwork duringy the lesson. The most important criteria by choozing the new textbook were for the teachers good arrangement, whole textbooks series, high quality of visual components and actuality. The next important criteria were for the teachers adequate magnitude of curriculum, questions and tasks quality, separation of the basic curriculum and overall graphical components.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru
ISBN
80-8094-058-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Konstantina filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
11. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—