Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potenciál videostudií při zkoumání výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023313" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Power of Videostudies in Investigating Instructional Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Methodological seminar that will focus on the topic of using video in research on instruction and curriculum hosted by the Educational Research Centre of the Faculty of Education. The aim of the seminar was to share experience with research on instruction and curriculum based on video recording analysis. The seminar hosted the presentations of two colleagues from the IPN: Liebnitz Institute for Science Education in Kiel, Germany: dr. Mareige Kobarg (Process-oriented Teaching in German Physics Classrooms: Methods and Results of the IPN Video Study) and dr. Katharina Schwindt (Teachers Observe Classroom Videos: Possibilities to Diagnose Teacher Competencies). Two presentations offerd by members of the Educational Research Centre PdF MU: The Past of CPV Video Studies: Capturing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Methodology and Realised Analyses and The Future of CPV Video Studies: Analysing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Intended Analyses. The seminar was held in

  • Název v anglickém jazyce

    On the Power of Videostudies in Investigating Instructional Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Methodological seminar that will focus on the topic of using video in research on instruction and curriculum hosted by the Educational Research Centre of the Faculty of Education. The aim of the seminar was to share experience with research on instruction and curriculum based on video recording analysis. The seminar hosted the presentations of two colleagues from the IPN: Liebnitz Institute for Science Education in Kiel, Germany: dr. Mareige Kobarg (Process-oriented Teaching in German Physics Classrooms: Methods and Results of the IPN Video Study) and dr. Katharina Schwindt (Teachers Observe Classroom Videos: Possibilities to Diagnose Teacher Competencies). Two presentations offerd by members of the Educational Research Centre PdF MU: The Past of CPV Video Studies: Capturing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Methodology and Realised Analyses and The Future of CPV Video Studies: Analysing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Intended Analyses. The seminar was held in

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    PdF MU Brno

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    30

  • Počet zahraničních účastníků

    2

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce