Potenciál videostudií při zkoumání výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023313" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023313 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Power of Videostudies in Investigating Instructional Practice
Popis výsledku v původním jazyce
Methodological seminar that will focus on the topic of using video in research on instruction and curriculum hosted by the Educational Research Centre of the Faculty of Education. The aim of the seminar was to share experience with research on instruction and curriculum based on video recording analysis. The seminar hosted the presentations of two colleagues from the IPN: Liebnitz Institute for Science Education in Kiel, Germany: dr. Mareige Kobarg (Process-oriented Teaching in German Physics Classrooms: Methods and Results of the IPN Video Study) and dr. Katharina Schwindt (Teachers Observe Classroom Videos: Possibilities to Diagnose Teacher Competencies). Two presentations offerd by members of the Educational Research Centre PdF MU: The Past of CPV Video Studies: Capturing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Methodology and Realised Analyses and The Future of CPV Video Studies: Analysing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Intended Analyses. The seminar was held in
Název v anglickém jazyce
On the Power of Videostudies in Investigating Instructional Practice
Popis výsledku anglicky
Methodological seminar that will focus on the topic of using video in research on instruction and curriculum hosted by the Educational Research Centre of the Faculty of Education. The aim of the seminar was to share experience with research on instruction and curriculum based on video recording analysis. The seminar hosted the presentations of two colleagues from the IPN: Liebnitz Institute for Science Education in Kiel, Germany: dr. Mareige Kobarg (Process-oriented Teaching in German Physics Classrooms: Methods and Results of the IPN Video Study) and dr. Katharina Schwindt (Teachers Observe Classroom Videos: Possibilities to Diagnose Teacher Competencies). Two presentations offerd by members of the Educational Research Centre PdF MU: The Past of CPV Video Studies: Capturing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Methodology and Realised Analyses and The Future of CPV Video Studies: Analysing Instruction and Curriculum in Czech Schools: Intended Analyses. The seminar was held in
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
PdF MU Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
30
Počet zahraničních účastníků
2
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce