Tělesná výchova a výchova ke zdraví v českém a zahraničím školství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023544" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on primary education, namely on the aspect of Czech and foreign approaches to physical education and health education. Research on literature dealing with the aforementioned fields of study shows that PE and Health Education are embedded in the curricula of the majority of the countries; nevertheless, their conceptions vary. Since the majority of countries declare PE to be "health-oriented", health education is integrated with physical education. Some countries qualify health educationas a separate discipline. The Czech conception of physical education and health education is inspired by modern foreign trends. However, as the implementation in Czech schools lags behind, it would be desirable to adopt effective measures to improve thecurrent state of affairs.
Název v anglickém jazyce
Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on primary education, namely on the aspect of Czech and foreign approaches to physical education and health education. Research on literature dealing with the aforementioned fields of study shows that PE and Health Education are embedded in the curricula of the majority of the countries; nevertheless, their conceptions vary. Since the majority of countries declare PE to be "health-oriented", health education is integrated with physical education. Some countries qualify health educationas a separate discipline. The Czech conception of physical education and health education is inspired by modern foreign trends. However, as the implementation in Czech schools lags behind, it would be desirable to adopt effective measures to improve thecurrent state of affairs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and Health 21 (2)
ISBN
978-80-7315-138-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000264733100056