Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohledy na výuku fyziky v České republice: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023974" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Blicke auf Physikunterricht in der Tschechischen Republik: Ausgewählte Ergebnisse der CPV Videostudie Physik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Im Vortrag werden ausgewählte Ergebnisse der CPV Videostudie Physik vorgestellt. Die Datenbasis bilden Videoaufzeichnungen von 62 Unterrichtsstunden zum Thema Kraftbegriff und Stromkreis in der Sekundarstufe I. Insgesamt deuten die Ergebnisse auf eine starke Lehrerzentriertheit des Physikunterrichts hin. Die Freiräume für die schülerorientierten Unterrichtsformen und Unterrichtsphasen sind relativ eingeschränkt. Die dominierenden Unterrichtsformen sind Lehrervortrag, Diktat und Klassengespräch. Was dieUnterrichtsphasen betrifft, dominiert das Sichern/Üben und Anwenden/Vertiefen, dagegen sind Unterrichtsphasen wie Einstieg und Rückschau selten vertreten. Die anschließende Untersuchung des pädagogisches Inhaltswissens (pedagogical content knowledge) vonPhysiklehrern erlaubt die präsentierten Ergebnisse näherzubringen. Die Ergebnisse der CPV Videostudie Physik werden im Kontext der TIMSS Video Study 1999 sowie der IPN Videostudie Physik diskutiert.

  • Název v anglickém jazyce

    Look into physics teaching in the Czech Republic: selected results of CPV Video Study of Physics

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents design and selected results of the CPV video study of physics. We analysed video recordings of 62 lessons of physics (on the topics of composition of forces and electric circuit) video-tapes in 7th and 8th grades of selected basic schools in Brno, Czech Republic. The findings show that physics teaching is controlled by the teacher and little space is available for individual and group activities. The teacher mainly communicates with the students by means of monologue, dictation ordialogue. Where phases of teaching are concerned, practising and application are typically employed, while motivation or metacognition based phases appear rather rarely. The follow up study of teachers pedagogical content knowledge illustrates the results. The results are discussed in the context of the TIMSS Video Study 1999 and the IPN Video Study Physics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didaktik der Physik - Regensburg 2007. Beiträge zur Frühjahrstagung der DPG

  • ISBN

    3-86541-255-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    Lehmanns Media

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Berlin

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku