Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some Aspects of Teaching English Pronunciation in a Czech (and German) Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00032204" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00032204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some Aspects of Teaching English Pronunciation in a Czech (and German) Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents a long-term research taking place at the Department of English Language and Literature, Faculty of Education, Masaryk University, Brno and At the Department of English, University of Technology, Chemnitz. It deals with the notion of the foreign accent in English, focusing mainly on advanced Czech and partly on advanced German learners of English.The goal is to contribute to a better definition of the classroom standard of English and constitutive features of Czech accent of English in comparison with the German accent with a special emphasis on items found obtrusive by native speakers of English.

  • Název v anglickém jazyce

    Some Aspects of Teaching English Pronunciation in a Czech (and German) Context

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents a long-term research taking place at the Department of English Language and Literature, Faculty of Education, Masaryk University, Brno and At the Department of English, University of Technology, Chemnitz. It deals with the notion of the foreign accent in English, focusing mainly on advanced Czech and partly on advanced German learners of English.The goal is to contribute to a better definition of the classroom standard of English and constitutive features of Czech accent of English in comparison with the German accent with a special emphasis on items found obtrusive by native speakers of English.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Complexity and Coherence Approaches to Linguistic Research and Language Teaching

  • ISBN

    978-3-86727-215-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Chemnitz University of Technology

  • Místo vydání

    Gottingen, Německo

  • Místo konání akce

    Gottingen, Německo

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku