Some Aspects of Teaching English Pronunciation in a Czech (and German) Context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00032204" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00032204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some Aspects of Teaching English Pronunciation in a Czech (and German) Context
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents a long-term research taking place at the Department of English Language and Literature, Faculty of Education, Masaryk University, Brno and At the Department of English, University of Technology, Chemnitz. It deals with the notion of the foreign accent in English, focusing mainly on advanced Czech and partly on advanced German learners of English.The goal is to contribute to a better definition of the classroom standard of English and constitutive features of Czech accent of English in comparison with the German accent with a special emphasis on items found obtrusive by native speakers of English.
Název v anglickém jazyce
Some Aspects of Teaching English Pronunciation in a Czech (and German) Context
Popis výsledku anglicky
The contribution presents a long-term research taking place at the Department of English Language and Literature, Faculty of Education, Masaryk University, Brno and At the Department of English, University of Technology, Chemnitz. It deals with the notion of the foreign accent in English, focusing mainly on advanced Czech and partly on advanced German learners of English.The goal is to contribute to a better definition of the classroom standard of English and constitutive features of Czech accent of English in comparison with the German accent with a special emphasis on items found obtrusive by native speakers of English.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Complexity and Coherence Approaches to Linguistic Research and Language Teaching
ISBN
978-3-86727-215-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Chemnitz University of Technology
Místo vydání
Gottingen, Německo
Místo konání akce
Gottingen, Německo
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—