Vplýva učiteľ na postoje žiakov k paleontológii?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00034357" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00034357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vplýva učiteľ na postoje žiakov k paleontológii?
Popis výsledku v původním jazyce
Postoje žiakov k prírodovedným predmetom sú považované za viac alebo menej negatívne, pretože žiaci považujú vedu za nudnú a bez spojitosti s reálnym životom. Chlapci majú vo všeobecnosti pozitívnejšie postoje ako dievčatá, ale pozitívne postoje s vekomklesajú. Aj napriek tomu, že učiteľ je považovaný za významný faktor ovplyvňujúci postoje k predmetom v škole, prác zameraných na vplyv učiteľa je veľmi málo. V predloženom výskume sme sa zamerali na výskum postojov žiakov 8. a 9. ročníka k paleontológii(N = 284), pretože dodnes nie je známa žiadna práca, ktorá by sa touto problematikou podrobne zaoberala. Pomocou faktorovej analýzy sme extrahovali 5 dimenzií, ktoré vznikli hodnotením výrokov v 5 stupňovej Likertovej škále. Dimenzia učiteľ bola použitáspolu s identitou učiteľa ako faktor. Zistili sme, že študenti mali najpozitívnejšie postoje k paleontológii ako vede a prejavovali pozitívne mimoškolské záujmy v tejto oblasti.
Název v anglickém jazyce
Does teacher influence students attitudes toward paleontology?
Popis výsledku anglicky
Students attitudes toward science are considered more or less negative, because science is boring and not sufficiently connected with real life. It was found that boys have more positive attitudes toward science than girls, whilst positive attitudes decrease as age of students increase. Although it is generally believed that teacher is an important mediator of students attitudes, few works addressed this question explicitly. In the present research, we examined students attitudes (grade 8 and 9, N = 284) toward paleontology, because no research report to this topic was addressed previously. Factor analysis derived 5 attitude dimensions based on Likert-type items. The Teacher dimension was used with the teacher identity as between subject factor. Students showed most positive attitudes toward paleontology as a science discipline and out of school interest dimensions. In contrast, lowest attitude score was linked with future career in paleontology and school interest.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Speciální otázky oborových didaktik a příprava učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů.
ISBN
978-80-87139-03-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Tatranská Štrba
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—