Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Variations of piano interpretation in 20 century.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00050934" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00050934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Premeny klavíra v 20. storočí.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Porovnanie estetiky klavírnej interpretácie 18. a 19. storočia s novodobými tendenciami 20. storočia, odklon od "starého, tradičného" chápania. Potlačenie a rozbitie dovtedajších interpretačno-estetických noriem; P. Hindemith, B. Bartók - využitie klavíra ako "zaujímavého druhu bicieho nástroja", clustrové techniky (H. Cowell), preparovaný klavír (J. Cage). Rozdiely v esteticko-interpretačných štýloch, v ich vnímaní a pôsobení na poslucháča, rozdielne nároky na interpreta v zmysle uchopenia diela a jehoreprodukcie. Úloha interpreta, stupeň dôležitosti jeho intelektového a emotívneho potenciálu v novodobých hudobných experimentoch. Počúvanie a dosah nových vyjadrovacích dimenzií na poslucháča.

  • Název v anglickém jazyce

    Variations of piano interpretation in 20 century.

  • Popis výsledku anglicky

    The confrontation aesthetics of piano interpretation of 18 and 19 century with modern tendencies of 20 century; the deflection from old, traditional perception. Repression and breaking previous interpretative norms; P. Hindemith, B. Bartók, utilization of piano as "interesting typ of percussion instrument", cluster technic (H. Cowell), prepared piano (J. Cage), etc. Differences in aesthetic-interpretative styles, in their perception and effect on the auditor, different demands on the performer in the sense of prehension and performance of work. Function of performer, necessity of his intellectual and emotive tension in modern musical experiments. Perception and ambit of new expressive dimensions on the auditor.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Musica viva in schola XX.

  • ISBN

    978-80-210-4445-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    177-180

  • Název nakladatele

    Doc.Mgr. Petr Hala, Ph.D.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku