Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026460" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Ve stati se pojednává o problematice chronicky nemocných žáků v prostředí základní školy. Jakým způsobem chronické onemocnění ovlivňuje celkovou situaci těchto žáků, uvádím na příkladu dvou výzkumných šetření, která se zabývala problematikou onemocnění diabetes mellitus a fenylketonurie. První část pojednává o onemocnění diabetes mellitus, představuje kvantitativní výzkumné šetření, které se zabývalo problematikou výchovy a vzdělávání žáků s tímto onemocněním na vybraných základních školách a analyzujeaspekty, které ovlivňují výchovně vzdělávací proces žáků s diabetem. Druhá část příspěvku pojednává o fenylketonurii, srovnává teoretické poznatky s reálnou životní situací na konkrétním příkladu dvou chlapců ve věku 11 let, žáků základní školy. Kvalitativní výzkumné šetření analyzuje domácí, školní a mimoškolní prostředí a situace, se kterými se tito jedinci každodenně konfrontují.
Název v anglickém jazyce
Issues of Education of Pupils with Chronic Illness (with Diagnosis Diabetes Mellitus and Phenylketonuria) in the Environment of Primary School
Popis výsledku anglicky
The final thesis deals with the issues of chronically ill pupils in the environment of primary school. The way a chronic illness influences the overall situation of these pupils is presented in two research studies examining the issues of the illnesses Diabetes Mellitus and Phenylketonuria. The first part deals with the illness Diabetes Mellitus and presents quantitative research on problems of education of pupils with this illness in selected primary schools. It analyzes aspects, which influence the educational process of pupils with diabetes. The second part of the report deals with Phenylketonuria, compares theoretical knowledge with real life situations on concrete example of two eleven years old boys attending primary school. The qualitative studyanalyzes home, school and after-school environment and situations that the boys face in everyday life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
ISBN
978-80-7315-167-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
Paido Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
17. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—