K dimenzím komunikačního pole: Galerijní animace jako výtvarná akce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00033602" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00033602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K dimenzím komunikačního pole: Galerijní animace jako výtvarná akce
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum k disertační práci K dimenzím komunikačního pole: GALERIJNÍ ANIMACE JAKO VÝTVARNÁ AKCE je motivován potřebou vyplnit mezeru v situaci teorie a praxe současné české galerijní pedagogiky a navázat na výtvarné přístupy k vedení galerijní animace. Centrální otázka výzkumu zní: Jaké faktory charakterizují průběh galerijní animace? Kdy je galerijní animace funkční? Výzkum hledá odpověď prostřednictvím sledování galerijní animace z hlediska její interakčnosti a její procesuality. Výzkum je založen na 3základních konceptech: 1. Struktura klíčů k interpretaci výtvarného díla, alternativy zprostředkování umění reagující na proměnu interpretačního rámce artefaktu v současné vizuální teorii. 2. Struktura faktorů galerijní animace v České republice, Slovensku, Rakousku a Francii. 3. Linie přístupů v současné galerijní animaci, typologie animátorů.
Název v anglickém jazyce
Towards the dimensions of communication field: Gallery animation as performance art
Popis výsledku anglicky
Research of the dissertation Towards dimensions of communication field: GALLERY ANIMATION AS PERFORMANCE ART is motivated by the need to fill the gap in theory and practice of the contemporary gallery education and to follow the art approaches to the gallery animation. The key research question is: Which factors characterize course of the gallery animation? When is the gallery animation functional? Research seeks the answer via monitoring of the gallery animation from the perspective of its interactivity and its procedure. Research is based on three fundamental concepts: 1. Structure of art interpretation keys, alternatives of artwork interpretation and intermediation of art, taking transformation of interpretation framework in the contemporary visualtheory into account, 2. Structure of gallery animation factors in the Czech Republic, Slovakia, Austria, and France, 3. Line of approaches to the gallery animation, a typology of animators.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
140
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—