Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034469" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem analýz byly videozáznamy 50 vyučovacích hodin zeměpisu k tématu přírodní podmínky České republiky pořízené u šesti učitelů v 8. a 9. třídách základních škol v Brně a blízkém okolí. Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujala skutečnost, že učitelé pracovali převážně tradičními výukovými metodami. Pomocí didaktického testu se podařilo zjistit, že ve zkoumaných třídách se byla zastoupena skupina nadaných či bystřejších žáků, kteří byli schopni zadané učební úlohy a problémové otázky řešit tvůrčím způsobem. Cílem předkládaného příspěvku je zhodnocení výsledků didaktických testů jednotlivých žáků sledovaných tříd se zaměřením na nadané žáky. Výzkumný pohled se upírá také na edukační strategie učitelů a pokouší se rozpoznat,zda ve svém řízení třídy motivují svými aktivitami a učebními úlohami nadané žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    Views on education geography: work teachers with talented pupils?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarises the findings of the CPV video study of Geography, which were collected between 2005 and 2007. Little time is allowed for those phases which involve applying content or metacognitive reflection of the learning process. The aim of consist in differentiation of the work method with map, find out most often exploited maps in education proces, inclusive time dimension. Record indicant the map use in the majority of cases surveyed lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Učitel a nadaný žák

  • ISBN

    978-80-7392-054-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    233

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MSD, spol. s.r.o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU, Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku