Veřejnost a kouzlo vizuality. Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034529" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Veřejnost a kouzlo vizuality. Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání.
Popis výsledku v původním jazyce
Sborník s mezinárodní účastí Veřejnost a kouzlo vizuality shrnuje téměř čtyři desítky příspěvků k sympoziu, které v listopadu 2008 organizuje česká sekce INSEA (člen Mezinárodní asociace pro výchovu uměním) a Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakultyMasarykovy univerzity. Ústředním tématem sympozia, respektive sborníku je komunikace. V tomto široce pojatém tématu byly vyčleněny tři okruhy, které zakládají i členění sborníku. První oddíl sborníku je věnován problematice obrazového jazyka; druhý oddílse zaměřuje na institucionální rámec různých forem výchovy uměním (vč. problematiky vysokoškolské přípravy budoucích učitelů) a možnosti systematizované reflexe vzdělávací praxe. Třetí oddíl sborníku zahrnuje příspěvky dotýkající se problematiky enkulturace a socializace umění. Část příspěvků v tomto oddíle je věnována možnostem výtvarné výchovy ve vztahu ke skupinám edukantů se specifickými potřebami.
Název v anglickém jazyce
Community and the Magic of Visuality
Popis výsledku anglicky
The anthology Community and the Magic of Visuality brings together almost forty articles written at the occasion of the symposium organised by the Czech section of INSEA (International Society for Education through Art) and the Department of Art at the Faculty of Education of Masaryk University in Brno. A central theme of the symposium is communication. Since the theme is so broad, there were selected three parts with distinctive problems in focus. In the first part of the anthology a problem of visuallanguage is widely discussed. The second part contains articles that deal with various aspects of institutional background of art education. The last part focuses on the issues of enculturation and socialisation of art as central ones for the art education. There are also articles focused on art education of individuals with special needs.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů