Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podreczniki dla szkol srednich po aksamitnej rewolucji - ideal i rzeczywistosc

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034690" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podreczniki dla szkol srednich po aksamitnej rewolucji - ideal i rzeczywistosc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se zabývá obavami učitelů českého jazyka v době vzdělávací reformy v České republice. Zaměřuje se na učebnice českého jazyka a na plánované zavádění nové státní maturitní zkoušky, která má za úkol ověřit znalosti absolventů střední školy. Charakterizuje současné učebnice, způsob výuky na středních školách a dosavadní realizaci maturitní zkoušky. O reformě školství a zavádění státní maturity se diskutuje. Všímá si podobností a rozdílů v přístupu učitelů ve vztahu k výuce a ověřování znalostí v Česku a Polsku. Omezený prostor nedovoluje hlouběji srovnávat českou situaci s právě probíhajícími obdobnými procesy v polském školství.

  • Název v anglickém jazyce

    Textbooks for the Upper Secondary Schools after Velvet Revolution - the ideal and the reality

  • Popis výsledku anglicky

    The autor discusses the concerns of teachers of the czech language at the time of the educational reform in the Czech Republic. New textbooks for the Czech language, procedures in carrying out examinations and knowledge verification (new secondary schoolleaving examinations) are characterized and their influence upon the teaching and learning process in new remodeled schools is discussed. Similarities and differences in the approach adopted by teachers in relation to examination tests in Czech, priorities in language teaching, the place of curricula in planning, only marginally outlined because of the limited space, make the Polish leader draw comparisons with similar processes currently taking place in Polish schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Miedzy szkola i uniwersytetem. Odbiorcy w nowych podrecznikach dla reformujacej sie szkoly

  • ISBN

    978-83-88176-96-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne

  • Místo vydání

    Poznań

  • Místo konání akce

    Poznań

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku