Podreczniki dla szkol srednich po aksamitnej rewolucji - ideal i rzeczywistosc
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034690" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034690 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podreczniki dla szkol srednich po aksamitnej rewolucji - ideal i rzeczywistosc
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka se zabývá obavami učitelů českého jazyka v době vzdělávací reformy v České republice. Zaměřuje se na učebnice českého jazyka a na plánované zavádění nové státní maturitní zkoušky, která má za úkol ověřit znalosti absolventů střední školy. Charakterizuje současné učebnice, způsob výuky na středních školách a dosavadní realizaci maturitní zkoušky. O reformě školství a zavádění státní maturity se diskutuje. Všímá si podobností a rozdílů v přístupu učitelů ve vztahu k výuce a ověřování znalostí v Česku a Polsku. Omezený prostor nedovoluje hlouběji srovnávat českou situaci s právě probíhajícími obdobnými procesy v polském školství.
Název v anglickém jazyce
Textbooks for the Upper Secondary Schools after Velvet Revolution - the ideal and the reality
Popis výsledku anglicky
The autor discusses the concerns of teachers of the czech language at the time of the educational reform in the Czech Republic. New textbooks for the Czech language, procedures in carrying out examinations and knowledge verification (new secondary schoolleaving examinations) are characterized and their influence upon the teaching and learning process in new remodeled schools is discussed. Similarities and differences in the approach adopted by teachers in relation to examination tests in Czech, priorities in language teaching, the place of curricula in planning, only marginally outlined because of the limited space, make the Polish leader draw comparisons with similar processes currently taking place in Polish schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Miedzy szkola i uniwersytetem. Odbiorcy w nowych podrecznikach dla reformujacej sie szkoly
ISBN
978-83-88176-96-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne
Místo vydání
Poznań
Místo konání akce
Poznań
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—