Perspektiva češtiny jako nástroje integrační strategie
Popis výsledku
Text se zaměří na nové pojetí češtiny v souvislosti s integračními tendencemi sociálně znevýhodněných skupin, tedy migrujících cizinců, v kontextu jejich jazykové integrace do většinové společnosti a minimalizace možnosti jejich sociálního vyloučení. Nastíní mnohá dílčí témata, která je nutno výhledově rozvinout - sekce češtiny jako cizího jazyka v rámi Kabinetu multikulturní výchovy při Katedře sociální pedagogiky, specifické metodické postupy zdolávání obtížných zátěžových a konfliktních situací a zvláštnosti edukačního prostředí při výuce češtiny jako cizího jazyka.
Klíčová slova
CzechsubjectintegrationstrategylanguagecoursteacherlectorcoursemulticulturalconceptionCzechversusCzechforeigner
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Perspektiva češtiny jako nástroje integrační strategie
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zaměří na nové pojetí češtiny v souvislosti s integračními tendencemi sociálně znevýhodněných skupin, tedy migrujících cizinců, v kontextu jejich jazykové integrace do většinové společnosti a minimalizace možnosti jejich sociálního vyloučení. Nastíní mnohá dílčí témata, která je nutno výhledově rozvinout - sekce češtiny jako cizího jazyka v rámi Kabinetu multikulturní výchovy při Katedře sociální pedagogiky, specifické metodické postupy zdolávání obtížných zátěžových a konfliktních situací a zvláštnosti edukačního prostředí při výuce češtiny jako cizího jazyka.
Název v anglickém jazyce
Perspective of Czech language as a subject in integration strategy
Popis výsledku anglicky
Social disadvantaged, Czech as a foreign language, foreigner, methodical approaches, different language code, mixed-ethnic class, barriers in communication, underachievement at school
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Symposium sociální pedagogiky na PdF MU
ISBN
978-80-210-4676-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Tisk, MSD, spol.s.r.o., Lidická 23, 602 00 Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
AM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění
2008