Some discourse markers used to express politeness in spoken academic discourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00029301" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00029301 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some discourse markers used to express politeness in spoken academic discourse
Popis výsledku v původním jazyce
Spoken academic discourse, similarly to other genres of spoken English, can be characterized by certain expressions that are typical in particular of the spoken variety of English. The distribution and pragmatic functions of these expressions, frequentlylabelled discourse markers in the relevant literature, are studied in two different corpora of spoken English, namely LLC and MICASE. Politeness plays a crucial role in all human communication, particularly in that in which participants have to face immediate reactions from their interlocutors. By taking turns and co-operating speakers attempt to establish a social contact with other participants in order to convey their message as smoothly and efficiently as possible, while adhering to conversationalmaxims, and in harmony with the polite behaviour required by a given communicative situation.
Název v anglickém jazyce
Some discourse markers used to express politeness in spoken academic discourse
Popis výsledku anglicky
Spoken academic discourse, similarly to other genres of spoken English, can be characterized by certain expressions that are typical in particular of the spoken variety of English. The distribution and pragmatic functions of these expressions, frequentlylabelled discourse markers in the relevant literature, are studied in two different corpora of spoken English, namely LLC and MICASE. Politeness plays a crucial role in all human communication, particularly in that in which participants have to face immediate reactions from their interlocutors. By taking turns and co-operating speakers attempt to establish a social contact with other participants in order to convey their message as smoothly and efficiently as possible, while adhering to conversationalmaxims, and in harmony with the polite behaviour required by a given communicative situation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Studies in Language and Methodology of Teaching Foreign Languages, PASE Papers 2008
ISBN
978-83-7432-481-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Oficyna Wydawnicza ATUT, Wroclaw 2009
Místo vydání
Wroclaw
Místo konání akce
Wroclaw
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—