Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pragmatic awareness and its role in teacher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035607" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pragmatic awareness and its role in teacher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While viewing pragmatics as meaning in interaction, the author argues why it is important to include the study of this relatively new branch of linguistics in university curricula, particularly in education programmes for future teachers. She emphasizesthe necessity to expose students to authentic examples of spoken English, make them simulate real-life dialogues and discuss the similarities and differences between their mother tongue and the target language. This approach enhances students knowledge of structural and strategic organization of spoken interaction and their awareness of how the target language is typically used to achieve successful communication. The paper includes results of an investigation into how students themselves make use of their knowledge of pragmatics in their own teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Pragmatic awareness and its role in teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    While viewing pragmatics as meaning in interaction, the author argues why it is important to include the study of this relatively new branch of linguistics in university curricula, particularly in education programmes for future teachers. She emphasizesthe necessity to expose students to authentic examples of spoken English, make them simulate real-life dialogues and discuss the similarities and differences between their mother tongue and the target language. This approach enhances students knowledge of structural and strategic organization of spoken interaction and their awareness of how the target language is typically used to achieve successful communication. The paper includes results of an investigation into how students themselves make use of their knowledge of pragmatics in their own teaching.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Vídeň

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Institut fur Anglistik & Amerikanistik

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče