Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interpretace leteckých a družicových snímků a interaktivních map, možnosti výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037482" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interpretace leteckých a družicových snímků a interaktivních map, možnosti výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek na základě analýzy dostupných empirických výzkumů poukazuje na možná úskalí při využívání družicových snímků a interaktivních map ve výuce geografie. Autoři analyzovali zejména výsledky vybraných výzkumů v oblasti kartografických dovedností. Analýzu doplňují vlastními dlouhodobými zkušenosti s výukou geoinformatiky na Pedagogické fakultě MU i z řady projektů se základními či středními školami. Upozorňují na absenci pedagogického či psychologického výzkumu dovednosti identifikace objektů na družicovém snímku či práce s interaktivní mapou. V závěru formulují některá doporučení k vlastní výuce v oblasti praktické práce s družicovými snímky či interaktivními mapám, které přispívají k rozvoji teoretické i praktické výbavy didaktiky geografie.Příspevek vznikl v rámci řešení výzkumného záměru Dynamická geovizualizace v krizovém managementu.

  • Název v anglickém jazyce

    Interpretation of sattelite images and air images and interakctive maps, possibilities of research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper advents to reef of using sattelite images and interactive maps in geography learning. It summarizes research and studies of educational cartography. The authors give a notice of absence educational and psychological research of interactive mapsreading as well as on identificating objects on sattelite images. The authors conclude with recommendations for teaching and learning geography with using interactive maps and sattellite images. The paper is based on research project Dynamic geovisualisation in crisis management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické informácie

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus