K čemu potřebujeme a využijeme v dějepise hraný film?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037647" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K čemu potřebujeme a využijeme v dějepise hraný film?
Popis výsledku v původním jazyce
Souhrn možných činností s filmem ve výchovně vzdělávacím procesu je nesmírně široké: začíná u ilustrativního slovního doplnění klasického výkladu, slovního odkazu na film přes motivaci filmem a srovnáním filmu s historickou skutečností až po záměrnou implementaci do Mediální výchovy a jeho zpětné prolnutí s dějepisnou výukou. Uvědomělé prověřování deklarovaných skutečností v onom médiu ve výuce se blíží též požadavku na prezentaci elementárních zásad metodiky historikova bádání. Film je vnímán jako médium, které přináší poznání, avšak pouze motivovanému, poučenému a mediálně vychovanému - nejen žákovi, ale i pedagogovi.
Název v anglickém jazyce
What do we need and use film for in history teaching?
Popis výsledku anglicky
The text of this article outlines the sources and spectrum of influences of the modern use of film in school history. It focuses in particular on the differences between text and image sources and the use of feature films in teaching. It points to the inappropriate application of film in school teaching in the form of ready-made images of the past. In response to this fact, it summarises a number of consequences and recommends methodical solutions based on constructivist orientated teaching, and backs them up with practical examples. Part of the study also presents the contexts of film, school history, the profile topic Media Education and attitudes to the possible introduction of Film Education as a separate school subject.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd 23
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
23
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—