Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geoinformační technologie jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037995" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037995 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geoinformační technologie jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje disertační výzkum zaměřující se na využití geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu a jejich vliv na osvojení a rozvíjení kartografických dovedností. Výzkum vychází ze současného rozvoje informačních technologií a zavádění výpočetních technologií do škol a také do výuky zeměpisu. Je rozdělen do dvou fází. V rámci první fáze byl zpracován přehled o současném stavu využívání geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základních školách na modelovém území Jihomoravského kraje. Druhá fáze se zaměřuje na rozvoj kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu. V příspěvku budou představeny výsledky první fáze a přístup k řešení a výzkumné metody, které plánuje autorka použít pro druhou, kvalitativní část disertačního výzkumu. Pro teoretické ukotvení problematiky budou prezentovány kartografické dovednosti, kterými by měli disponovat absolventi základních škol, a jejichž úroveň osvojení bude v druhé fázi výzkumu hodnocena.

  • Název v anglickém jazyce

    Geoinformation Technologies as the Tool for Development of Map Skills

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a dissertation research that is focused on the using of geoinformation technologies in geography teaching and its influence on learning and development of map skills. The research comes from the development of information technologiesand its implementation into the teaching in schools, in this case into the geography teaching. The research is divided into two parts. Within the first part, the survey of a current state of geoinformation technologies used in geography teaching was elaborated. The South Moravian region was used as a model area. The second part is focused on the map skills development with the using of geoinformation technologies in geography teaching. The paper will present the results of the first part and with the approach to resolution and also research methods which are planned to be used in the second part of the research. The map skills are presented as the theoretical part of the research. Pupils at basic schools should be learned how to use the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education : Ph.D. student's section

  • ISBN

    978-80-7368-460-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    194

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    15. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku