Geoinformační technologie jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037995" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geoinformační technologie jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje disertační výzkum zaměřující se na využití geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu a jejich vliv na osvojení a rozvíjení kartografických dovedností. Výzkum vychází ze současného rozvoje informačních technologií a zavádění výpočetních technologií do škol a také do výuky zeměpisu. Je rozdělen do dvou fází. V rámci první fáze byl zpracován přehled o současném stavu využívání geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základních školách na modelovém území Jihomoravského kraje. Druhá fáze se zaměřuje na rozvoj kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu. V příspěvku budou představeny výsledky první fáze a přístup k řešení a výzkumné metody, které plánuje autorka použít pro druhou, kvalitativní část disertačního výzkumu. Pro teoretické ukotvení problematiky budou prezentovány kartografické dovednosti, kterými by měli disponovat absolventi základních škol, a jejichž úroveň osvojení bude v druhé fázi výzkumu hodnocena.
Název v anglickém jazyce
Geoinformation Technologies as the Tool for Development of Map Skills
Popis výsledku anglicky
The paper presents a dissertation research that is focused on the using of geoinformation technologies in geography teaching and its influence on learning and development of map skills. The research comes from the development of information technologiesand its implementation into the teaching in schools, in this case into the geography teaching. The research is divided into two parts. Within the first part, the survey of a current state of geoinformation technologies used in geography teaching was elaborated. The South Moravian region was used as a model area. The second part is focused on the map skills development with the using of geoinformation technologies in geography teaching. The paper will present the results of the first part and with the approach to resolution and also research methods which are planned to be used in the second part of the research. The map skills are presented as the theoretical part of the research. Pupils at basic schools should be learned how to use the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education : Ph.D. student's section
ISBN
978-80-7368-460-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
194
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Rožnov pod Radhoštěm
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
15. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—