Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postindustriální krajina - staronový fenomén českých zemí z pohledu zeměpisce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00040479" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00040479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postindustriální krajina - staronový fenomén českých zemí z pohledu zeměpisce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Průmyslové dědictví je představováno nejen jednotlivými objekty a stavbami, ale také rozmanitými terénními tvary, vodními útvary, komunikacemi apod. Jejich územní koncentrace tvoří areály postindustriální krajiny. Budoucnost postindustriálních krajin není jasná a školní geografové - učitelé zeměpisu mohou přispět ke správnému rozhodování o jejich osudu. Mohou mj. zajistit inventarizaci objektů a ploch, provést jejich hodnocení, navrhnout řešení pro jejich lepší budoucnost využitím geografických znalostí. Současně mohou svým žákům a studentům nabídnout jistou formu "bezpečného dobrodružství" při studiu tohoto zvláštního druhu historického a přírodního dědictví.

  • Název v anglickém jazyce

    Post-industrial landscape - traditional phenomenon of Czech lands from geographer´s viewpoint

  • Popis výsledku anglicky

    The industrial heritage is represented not only by a number of individual buildings and other construction, but also by various land forms, water bodies, road, rails etc. Their territorial concentrations form areas of a post-industrial landscape. Their future is not clear and school geographers can contribute to correct decision making. They are able to provide the object/area inventory, its value assessment, using geographic knowledge suggest ideas about its better fate. At the same time, geography teachers can promote some kind of safe adventure during the research of this kind of historical and natural heritage to their pupils and students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA300860903" target="_blank" >IAA300860903: Osud české postindustriální krajiny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie, chemie, zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus