Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental Aspects of Education for the Health in Curriculum of Pregradual Preparation of Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045527" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental Aspects of Education for the Health in Curriculum of Pregradual Preparation of Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Author determines and reasons current structure of environmental competence at three levels: factual, skills and personal. Her work focuses on students capability to undergo preparation and to understand ecological and / or environmental education interrelated with education for human health. The targets pertaining to the above noted area of education devoted to teachers education have been summarized and a proposal of standardized pregradual ecological / environmental preparation of teachers has been taken into account. The results of scientific examinations mapping students considerations and thoughts of environmetal problems/issues as well as description of perception of the health among the students of the faculty of pedagogy, Masaryk University related to environmental issues have been discussed. Regarding the interdisciplinary character of ecological/environmental preparation, some proposals aiming at teachers preparation are shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Aspects of Education for the Health in Curriculum of Pregradual Preparation of Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Author determines and reasons current structure of environmental competence at three levels: factual, skills and personal. Her work focuses on students capability to undergo preparation and to understand ecological and / or environmental education interrelated with education for human health. The targets pertaining to the above noted area of education devoted to teachers education have been summarized and a proposal of standardized pregradual ecological / environmental preparation of teachers has been taken into account. The results of scientific examinations mapping students considerations and thoughts of environmetal problems/issues as well as description of perception of the health among the students of the faculty of pedagogy, Masaryk University related to environmental issues have been discussed. Regarding the interdisciplinary character of ecological/environmental preparation, some proposals aiming at teachers preparation are shown.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health Education

  • ISBN

    978-80-210-5260-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku