Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of the Significance of Function of the Class Teacher from the Point of View of the Class Teachers, the School Management, the Pupils and their Parents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046057" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of the Significance of Function of the Class Teacher from the Point of View of the Class Teachers, the School Management, the Pupils and their Parents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The educational mission of the class teacher in the Czech educational system is mostly characterized as the coordinating and integrating factor. The function of the class teacher brings about special and important tasks: generally, it is assumed that theclass teacher is not only best informed of the overall educational and learning situation in his class but that he also disposes of information that is significant from the point of view of the educational development of individual pupils. The article is based on the assumption that the function of the class teacher includes a series of activities that other participants in the educational process of pupils may not even realize, which may lead to underestimation of the function of class teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of the Significance of Function of the Class Teacher from the Point of View of the Class Teachers, the School Management, the Pupils and their Parents

  • Popis výsledku anglicky

    The educational mission of the class teacher in the Czech educational system is mostly characterized as the coordinating and integrating factor. The function of the class teacher brings about special and important tasks: generally, it is assumed that theclass teacher is not only best informed of the overall educational and learning situation in his class but that he also disposes of information that is significant from the point of view of the educational development of individual pupils. The article is based on the assumption that the function of the class teacher includes a series of activities that other participants in the educational process of pupils may not even realize, which may lead to underestimation of the function of class teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Gómez Chova, L., Martí Belenguer, D., Candel Torres, I. EDULEARN10 Proceedings CD

  • ISBN

    978-84-613-9386-2

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    5. 7. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000318781703052