Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046118" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme i na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou žáci z rodinného prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb. Přípravné třídy základní školy jsou jedním z výsledků aktuálních změn v národnostním školství, v němž se dostal vzhledem k romské komunitě do popředí především úkol připravit romské děti na vstup do základní školy. Kaitola prezentuje některé výsledky výzkumného šetření realizovaného v období 2000 2008 v přípravných třídách základních škol v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of preparatory classes for pupils with social disadvantage in the inclusive education

  • Popis výsledku anglicky

    The education of pupils with special educational needs, we focus on the group of socially disadvantaged pupils, which includes students from family backgrounds with low socio cultural position, risk students socially pathological phenomena (the EducationAct No. 561 2004 Coll.). Preschool preparation has the great importance for the further educational career of the individual. Preparatory classes of primary school are one of the outcomes of current changes in the national education, which had given tothe Roma community to the fore primarily to prepare Roma children for entry into primary school. The chapter presents the results of the research realized in the 2000 2008 period of preparatory classes in primary schools in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání.

  • ISBN

    978-80-7290-472-3

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    155

  • Název nakladatele

    UK PdF Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly