Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046118" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme i na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou žáci z rodinného prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb. Přípravné třídy základní školy jsou jedním z výsledků aktuálních změn v národnostním školství, v němž se dostal vzhledem k romské komunitě do popředí především úkol připravit romské děti na vstup do základní školy. Kaitola prezentuje některé výsledky výzkumného šetření realizovaného v období 2000 2008 v přípravných třídách základních škol v České republice.
Název v anglickém jazyce
Importance of preparatory classes for pupils with social disadvantage in the inclusive education
Popis výsledku anglicky
The education of pupils with special educational needs, we focus on the group of socially disadvantaged pupils, which includes students from family backgrounds with low socio cultural position, risk students socially pathological phenomena (the EducationAct No. 561 2004 Coll.). Preschool preparation has the great importance for the further educational career of the individual. Preparatory classes of primary school are one of the outcomes of current changes in the national education, which had given tothe Roma community to the fore primarily to prepare Roma children for entry into primary school. The chapter presents the results of the research realized in the 2000 2008 period of preparatory classes in primary schools in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání.
ISBN
978-80-7290-472-3
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
155
Název nakladatele
UK PdF Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—